سلامت نیوز : رسول دیناروند، رئیس دانشکده داروسازی تهران گفت: سایت وزارت بهداشت حرفهایی که من نزده‌ام را به من نسبت داده است، من هرگز نگفتم وزارت بهداشت مشکلات دارویی ۳دهه را ۳ ماهه حل کرد و دیگر در جلسات وزارت بهداشت شرکت نمی‌کنم.

رسول دیناروند، معاون سابق غذا و داروی وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: سایت وزارت بهداشت حرفهایی که من نزده‌ام را به دروغ از قول من منتشر کرده است و حاضر نیست تکذیبیه آن را هم منتشر کند و به نوعی قصد سوء استفاده از اظهارات بنده را درباره مسائل دارویی کشور دارند.

وی گفت:‌ مسئولان وزارت بهداشت در دولت دهم معمولاً هر چند وقت یکبار جلساتی را با دست اندرکاران دارویی کشور دارند، این جلسات حتی در زمان خانم دکتر دستجردی هم بود . از زمان دکتر طریقت با تواتر بیشتری انجام شده و طی همین مدت حضور وزیر جدید دوجلسه با دست اندرکاران و کارشناسان حوزه دارویی برگزار شده است.

وی افزود: در این جلسات معمولاً دست اندرکاران و صاحبنظران حوزه دارویی پیشنهادات و نظرات خود را بیان می‌کنند، در گذشته نیز به برخی از این نظرات توجه شده و در مواردی نیز پیشنهادهای ارائه شده مورد توجه و نظر وزیر بهداشت نبوده و پیگیری نشده است.

رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه کرد: سه‌شنبه هفته گذشته نیز چنین جلسه ای با حضور ۱۵ تا ۲۰ نفر در دفتر وزیر بهداشت تشکیل شد و بنده نیز در این جلسه سخن گفتم و اعلام کردم که اقدامات لازم در حوزه دارو در ۳ سطح قابل بحث است.

دیناروند گفت: سطح اول که من به آن اشاره کردم این بود که تغییر نرخ ارز از ارز مرجع ۱۲۲۶ تومانی به ۲۴۵۰ تومانی یعنی ارز مبادله‌ای اقدام درستی بود که جلوی رانت خواری و سوء استفاده‌ها را می گیرد، اقدام دوم اصلاح قیمت دارو بود که آن هم تا حدی در این دولت انجام شد و گام سوم که باید برداشته شود، جبران افزایش قیمت دارو برای بیماران است که باید از طریق بیمه‌ها انجام شود.

معاون سابق غذا و داروی وزارت بهداشت اضافه کرد: به هر حال اکنون اعتباری در حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای جبران قیمت داروی بیماران در اختیار وزارت بهداشت است که بهترین راه پرداخت آن از طریق بیمه هاست و باید هر چه سریعتر برای کم شدن فشار به مردم این اقدام انجام شود.

وی ادامه داد: در سطوح پایین تر هم مسائل روزمره به خصوص مربوط به تحریم است که باید مدیریت شود تا مشکلات کمبود دارو که طی یکسال اخیر بیشتر نمایان شده است،حل شود اما اینکه گفته باشم مشکلات ۳ دهه اخیر حوزه دارو در این ۳ ماه حل شده است، به هیچوجه بنده به چنین سخنی نه من اعتقاد دارم و نه گفته‌ام و نه حتی در مضمون سخنان من چنین نکته‌ای وجود داشت.

دیناروند گفت: ‌به هیچ عنوان بنده اعتقاد ندارم که اقداماتی که در ۳ ماه گذشته انجام شده مشکلات ۳ دهه دارویی کشور را حل کرده است. مشکلات ۳ دهه دارویی کشور همه اش برای امروز جمع نشده است،مشکلات امروز دارو مربوط به مسائلی است که به خصوص از سال گذشته با مسئله تحریمها به وجود آمده است و باید در زمان خودش برای آن تدبیر و اقدام کرد.

وی افزود: به هر حال وزارت بهداشت برای حل مسائل فعلی حوزه دارویی اقداماتی کرده که جای تشکر دارد اما مسائل و مشکلاتی هم هست که هنوز کاری برای آنها نشده است که تذکر می دهیم.

وی گفت: هنوز کمبود دارو و نایاب بودن برخی اقلام دارویی وجود دارد،کسی نمی‌تواند این مسائل را کتمان کند، افزایش قیمت دارو مسئله‌ای است که مردم آزار می‌دهد، برای کسی که در این حوزه ‌کارشناس است بعید است که بگوید مشکلات ۳ دهه در همین ۳ ماهه حل شده است و من برای وزارت بهداشت و سایت آن متأسفم که چنین حرف نادرستی را به من نسبت داده است و حتی حاضر نیست تکذیبیه آن را منتشر کند.

دیناروند ادامه داد: من سخنانی را که در مورد مسائل دارویی در سایت وزارت بهداشت به من نسبت داده شد است،تکذیب می کنم و دیگر در جلسات کارشناسی وزارت بهداشت نیز شرکت نمی‌کنم. بنده حدود یکماه پیش در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری فارس مشکلات دارویی کشور را تشریح کردم چطور ممکن است ظرف یکماه نظرات من این قدر عوض شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha