سلامت نیوز : جمعی از رادیولوژیست‌ها و دانشجویان رادیولوژی در اعتراض به مصوبه شورای گسترش وزارت بهداشت مبنی بر مجاز بودن پزشکان عمومی برای انجام سونوگرافی صبح امروز در مقابل ساختمان وزارت بهداشت تجمع کردند و خواستار لغو مصوبه مذکور شدند.

یکی از دانشجویان حاضر در این تجمع در گفت‌وگو با (ایسنا) اظهار کرد: سونوگرافی ابزار اصلی کار رادیولوژیست‌ها است که بعد از چهار سال تحصیل می‌توانند آن را به کار گیرند اما با این مصوبه هم اکنون تمام پزشکان عمومی می‌توانند با یک آموزش 6 ماهه از این ابزار استفاده کنند.

وی ادامه داد: رادیولوژیست‌ها بخشی از قشر نخبه جامعه هستند که بعد از چهار سال تحصیل می‌توانند در زمینه سی تی اسکن، سونوگرافی و MRI فعالیت کنند که با توجه به گران بودن تجهیزات سی تی اسکن امکان کار کردن با آن به خصوص برای بسیاری از فارغ التحصیلان جوان وجود ندارد بنابراین تنها ابزار اصلی کار سونوگرافی است.

این دانشجوی رادیولوژی با تاکید بر اینکه سونوگرافی تنها راه کسب درآمد در رشته رادیوژی است، تصریح کرد: با مصوبه شورای گسترش تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی از این پس پزشکان عمومی می توانند خودشان ازمایش سونوگرافی را پیشنهاد دهند و خودشان نیز آن را انجام دهند، در حالی که رادیولوژیست‌ها اجازه ارجاع به آزمایش را تاکنون نداشته‌اند چرا که نوعی ارجاع به خود محسوب می‌شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انجام دادن سونوگرافی نیاز به چند سال تحصیل دارد و با ورود افراد کم تجربه به این کار اولین ضرر این مصوبه برای بیماران است.

تلاش ایسنا جهت گفت‌وگو با مسئولان وزارت بهداشت تا زمان ارسال این خبر بی‌نتیجه ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha