شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 77973

سلامت نیوز : یک متخصص مغز و اعصاب ورزش مناسب را به عنوان یکی از روش‌های مهم و تاثیرگذار در درمان میگرن‌ نام برد که در کاهش دردهای میگرنی نیز تاثیر زیادی می‌گذارد.

دکتر فرامرز امیری در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: ورزش کردن از درمان‌های غیردارویی میگرن است که اگر بیماران شرایط خاصی را در نوع ورزش اعمال کنند، می‌توانند در این بیماری بهبود حاصل کنند.

وی افزود: نکته مهمی که در ورزش برای بیماران میگرنی وجود دارد انتخاب نوع ورزش و چگونگی فعالیت بدن در انجام حرکات ورزشی است به این شکل که سر ثابت بماند و بدن به خصوص شکم تحرک داشته باشد.

امیری، پیاده‌روی در سطح صاف و دوچرخه‌سواری را مناسب‌ترین ورزش برای بهبود سردردهای میگرنی دانست و افزود: ورزش‌های فوتبال، والیبال، بسکتبال و سایر ورزش‌هایی که در حرکات آن تکان شدید سر وجود دارد می‌توانند موجب افزایش سردردهای میگرن شوند.

وی ادامه داد: ورزش روزانه حداقل پنج نوبت در هفته و تداوم در فعالیت‌های ورزشی اهمیت زیادی دارد همچنین ضربان قلب با 30 تا 40 درصد افزایش همراه باشد تا تاثیر خود را به عنوان درمان بیماری میگرن داشته باشد.

این متخصص مغز و اعصاب ورزش را علاوه بر درمان، روشی برای پیشگیری عنوان کرد و گفت: ورزش روزانه یک عامل پیشگیری‌ کننده محسوب می‌شود اما در زمان بروز حمله میگرن نمی‌تواند با درد رقابت کند و تاثیر داشته باشد.

امیری در پایان گفت: افرادی که از بیماری میگرن رنج می‌برند با تناوب حرکات ورزشی می‌توانند تکرار حملات میگرن را به نصف برسانند البته در صورتی که با مشکل‌ مواجه شوند، باید ورزش را قطع کنند و از پزشک خود راهنمایی بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha