وزیر آینده کشور در حوزه بهداشت و درمان باید بداند که چرا هزینه های درمانی و قیمت واقعی خدمات و درمان تایید نشده و اینکه مثلا هزینه عمل آپاندیس و یا عمل آب مروارید چشم چقدر باید باشد؟

وزیر آینده بهداشت و درمان قیمت واقعی هزینه های درمانی را مشخص کند

سلامت نیوز : نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزیر جدیدی که در دولت یازدهم بر سر کار می‌آید باید در حوزه درمان و دارو تسلط کامل داشته و داروهای با کیفیت را در اختیار مردم قرار دهد.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با (ایسنا) ؛ عنوان کرد: مطالبات حوزه سلامت از دولت آینده به خواسته‌های مردم باز می گردد و اینکه مدیری که در حوزه بهداشت و درمان معرفی می شود، باید شخصی با تجربه، توانا و مسلط بر مسائل حوزه خویش باشد.

وی تاکید کرد: البته نباید وزیر بهداشت و درمان دولت جدید تنها به حوزه سلامت توجه داشته باشد چون حوزه سلامت مسئله امور درمان، امور بهداشت، غذا و دارو و نیز پژوهش و آموزش را شامل می‌شود، بنابراین نباید تنها به مسئله سلامتی و بیماری در این حوزه توجه کرد.

تهدید سلامت ایرانیان متحمل هزینه‌های سنگین است

وی با اشاره به اینکه تمامی کوشش هایی که در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد برای پیشگیری از ابتلای افراد به بیماری‌هاست، خاطرنشان کرد: بنابراین وزیری که به کابینه جدید معرفی می‌شود حتما باید فردی قدرتمند و با تجربه باشد؛ چراکه اگر سلامت مردم تهدید شود، کشور متحمل هزینه های بالایی می شود.

فتاحی با ابراز این عقیده که در طول انقلاب اسلامی فعالیت وزیران بهداشت و درمان سرکوب شده است، اظهار کرد: متاسفانه فعالیت وزیران پیشین بهداشت و درمان را سرکوب کرده و نگذاشتند که آنان رشد کنند و همواره آنها را در حد وزیران درجه دو دانسته‌اند در حالی که حوزه سلامت کمتر از حوزه امور خارجه و اقتصاد نیست؛ بنابراین لازم است که اساس پیشرفت کشور، توسعه انسانی باشد چون انسان سالم محور توسعه است.

وزیر آینده بهداشت و درمان قیمت واقعی هزینه‌های درمانی را مشخص کند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، تاکیدکرد: وزیر آینده کشور در حوزه بهداشت و درمان باید بداند که چرا هزینه های درمانی و قیمت واقعی خدمات و درمان تایید نشده و اینکه مثلا هزینه عمل آپاندیس و یا عمل آب مروارید چشم چقدر باید باشد؟ چون قیمت واقعی مشخص نیست و اینکه چقدر از هزینه‌های درمانی را باید دولت و چه میزان را بیمار بپردازد، معلوم نیست.

وی با بیان اینکه بیمه باید مسئولیت خود را در قبال بیماران به درستی انجام دهد، ابراز کرد: همه می‌دانند که باید 70 درصد هزینه‌های درمان را بیمه و 30 درصد را خود مردم متقبل شوند، اما متاسفانه شرایطی حاکم است که هر کس مسیرش به بیمارستان می‌خورد باید هزینه‌هایی که به واقع تحمیل می‌شود را بپردازد بنابراین بیمه‌ها نباید اجازه دهند هزینه‌هایی که چه در بخش خصوصی و چه بخش دولتی است بر گردن بیماران افتد.

عدالت در ساختار درآمدی و مالیاتی رعایت شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید به عدالت در سهم بیمه‌ای سلامت ایرانیان خاطر نشان کرد: اگر عدالت در این راستا رعایت شود، در این صورت مسئله بیماران حل می‌شود بنابراین از وزیر آینده بهداشت و درمان انتظار می‌رود که علاوه بر تسلط بر حوزه دارو و درمان، داروهای با کیفیت و با شرایط خاص و قیمتی مناسب در اختیار بیماران قرار داده و قیمت‌ها بر اساس درآمدها باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: از وزیری که در دولت جدید بر سر کار می آید، انتظار می‌رود در مرحله نخست به منافع بیماران توجه کرده و سپس شرایط مناسب برای فعالیت پزشکان را فراهم آورد، چون پزشکی در حال حاضر در کشور ماهیانه 600 میلیون درآمد دارد؛ در حالی که پزشک دیگر نمی‌تواند هزینه‌های خود را تامین کند؛ بنابراین عدالت باید در ساختار درآمدی و مالیاتی رعایت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha