سلامت نیوز : رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به مضرات و اثرات استعمال قلیان بر سلامت انسان بر لزوم پیگیری ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی تاکید کرد.

دکتر محمد کاظم ندافی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به مصوبه اخیر ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات مبنی بر منوط شدن صدور مجوز برای قهوه‌خانه‌های تازه تاسیس به اخذ تعهد از آنها درباره عدم عرضه قلیان، گفت: این مصوبه با ابلاغ ریاست جمهوری لازم الاجرا است.

وی به قانون جامع کنترل دخانیات که چند سال گذشته از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده اشاره کرد و افزود: به دنبال مصوبه اخیر، ارایه مجوز به متقاضیان تاسیس اماکن عمومی تهیه و عرضه مواد غذایی به عدم عرضه هر گونه مواد دخانی مشروط می‌شود. در مجموع مصوبه اخیر تاکیدی است بر اجرای قانون جامع کنترل دخانیات.

ندافی ادامه داد: براین اساس در صورتی که اماکن فاقد مجوز مربوطه، عرضه مواد دخانی داشته باشند به شدت با آنها برخورد خواهد شد.

وی به اثرات استعمال قلیان بر سلامت انسان اشاره کرد و گفت: با توجه به مضرات استعمال قلیان، امیدواریم ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی بویژه اماکن فاقد مجوز در دولت آینده با جدیت دنبال شود. ما نیز آمادگی خود را افزایش می‌دهیم تا در دولت آینده این موضوع را با جدیت پیگیری کنیم.

رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت همچنین به مصوبه اخیر ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات درباره الصاق سه تصویر جدید هشدار دهنده بهداشتی بر روی بسته بندی‌های محصولات دخانی خبر داد و گفت: این امر باید مطابق دستورالعمل الصاق هشدارهای بهداشتی مصور بر روی بسته بندی مواد دخانی تا پایان مهرماه سال جاری انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha