سلامت نیوز : عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با بیان اینکه توزیع اپتومتری در مناطق کشور مناسب نیست، گفت: با کمبود نیروی اپتومتریست در کشور مواجه نیستیم ولی توزیع آنها در مناطق مختلف کشور یکنواخت نیست، به طوری که در برخی مناطق تعداد اپتومتریست‌ها اشباع شده است ولی در برخی مناطق با کمبود نیرو مواجه هستیم.

سید رفیع حسینی در گفت وگو با ایسنا ، با بیان اینکه به لحاظ نیروی کار اپتومتری با کمبودی در کشور مواجه نیستیم، افزود: رشته اپتومتری در چهار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی ایران، علوم پزشکی مشهد و علوم پزشکی زاهدان دانشجو پذیرش می‌کند و سالیانه حدود 100 دانشجو در مقطع کارشناسی و 40 دانشجو نیز در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه نیازی به گسترش رشته اپیومتری در کشور نیست، تصریح کرد: با توجه به نیاز کشورمان این تعداد پذیرش جوابگوی استانداردهای ایران است و نیازی به گسترش دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو در این رشته نداریم.

حسینی با تاکید بر اینکه با کمبود نیروی اپتومتریست در کشور مواجه نیستیم ولی با توزیع آنها در مناطق مختلف کشور مشکل داریم، اظهار کرد: در حال حاضر حدود دو هزار و ششصد فارغ التحصیل در رشته اپتومتری مشغول به کار هستند که استاندارد آن در کشور به ازای هر 20 هزار نفر یک اپتومتریست در نظر گرفته شده است، اما مشکلی که در این زمینه وجود دارد توزیع آنها در کشور یکنواخت نیست. در برخی مناطق تعداد اپتومتریست ها زیاد است ولی در برخی مناطق با کمبود مواجه هستیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: البته با بکارگیری نیروی فارغ التحصیل و اعزام آنها به مناطق کمتر توسعه یافته این کمبودها جبران می شود باید برای این افراد شرایط استخدامی ایجاد تا انگیزه آنها برای کار در این مناطق زیاد شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون مقطع تحصیلات تکمیلی در رشته اپتومتری راه اندازی شده است و تا مقطع دکتری نیز امکان تحصیل ایجاد شده است این در حالی است که افراد تا چند سال گذشته باید برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می رفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha