شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۶
کد خبر: 77983

سلامت نیوز : معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: سلامت جزء لاینفک هر برنامه و فعالیتی است که در پیش نویس نقشه راه سبک زندگی به صورت کامل دیده شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر فاطمه رخشانی ضمن بیان این مطلب گفت: اولویت سبک زندگی سالم از سه سال پیش در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است و با تشکیل دبیرخانه ترویج شیوه زندگی سالم، فعالیت هدفمند در این حوزه آغاز شد.

وی ادامه داد: بیانات مقام معظم رهبری در سفر سال گذشته خود به استان خراسان شمالی در رابطه با سبک زندگی، باعث تمرکز و فعالیت بیشتر این دبیرخانه برای انجام فرایندهای علمی و اجرایی و پیاده سازی رهنمون‌های ایشان شد لذا برای حرکتی هدفمند، مستمر، علمی و مبتنی بر دستاوردهای سلامت، نیاز به تدوین نقشه راه و توجه به تمامی حیطه های موثر در سبک زندگی بود، بنابراین با همکاری یکی از مراکز علمی، اقدام به تدوین نقشه راه شیوه زندگی سالم نمودیم.

دکتر رخشانی در توضیح افزود: این نقشه؛ نقشه راهی است که انسان را بصورت کامل و با تمامی ابعاد وجودی او بررسی کرده و چهار بعد سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی را در بر می گیرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: به لطف خدا، ‌پیش نویس این نقشه آماده شده است و در حال تدوین دستورالعمل ها و مراحل اجرایی کار هستیم تا با تلاش همه دست اندرکاران و صاحبنظران، بتوانیم با اصلاح سبک زندگی و توجه به اولویت‌ها، زندگی سالمی را برای نیل به سعادت انسان کلید بزنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha