شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 77985
سلامت نیوز :  خواب كافی همچنین باعث تعادل فشار خون و كاهش هورمون های استرس می شود. افرادی كه به خواب شبانه خود اهمیت نمی دهند مدام مضطرب هستند و آستانه تحمل بسیار پایینی دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پارسینه ؛ تحقیقات انجام شده بر روی ۱۰۰ زوج در رده سنی ۲۵ تا ۴۵ سال نشان می دهد كه خواب نامنظم مهمترین عامل بروز اختلافات زوجین است. خواب منظم و كافی شبانه باعث می شود كه بدن در تمام مدت روز درحالت آماده باش باشد.

كم خوابی خطر بروز حملات قلبی و سكته مغزی را افزایش می دهد. یكی دیگر از مهمترین اثرات كم خوابی، كاهش حضور ذهن و حافظه است.

تحقیقات اخیر نشان می دهد كه كم خوابی مهمترین عامل بروز مشاجره و اختلاف در زوجین و به خصوص زوج های جوان است.یكی دیگر از مهمترین اثرات كم خوابی، افسردگی است كه در روابط زناشویی و اجتماعی اثرات مخربی دارد.

مشاوران خانواده در آمریكا از زوج هایی كه اختلاف داشتند، خواستند كه به مدت یك هفته هر شب ساعت ۱۰ به رختخواب بروند و ساعت ۷ صبح از خواب برخیزند و دوباره به مشاور مراجعه كنند. نتیجه كاملاً شگفت انگیز بود چراكه در این حالت بیشتر اختلاف نظرهای آنان برطرف شده بود.

خواب كافی در روابط اجتماعی و شغل فرد نیز تاثیرات به سزایی دارد. روانشناسان به افراد توصیه می كنند كه به كیفیت خواب خود توجه كنند.خوردن شام سبك و عدم استفاده از تلفن همراه و لپ تاپ در اتاق خواب از بدخوابی جلوگیری می كند. شرایط مساعد محیطی از جمله دمای اتاق خواب، میزان نور و رختخواب راحت نیز از اختلال خواب جلوگیری می كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha