تعداد زیادی از بیماران بخصوص بیماران تالاسمی و مبتلایان به ام اس با ارسال پیام هایی به "کمپین یاری بیماران" همچنان از کمبودهای دارویی و عدم رسیدگی به این وضعیت شکایت دارند.

رییس جمهور منتخب لطفا کمک، درد داریم، درد
سلامت نیوز: تعداد زیادی از بیماران بخصوص بیماران تالاسمی و مبتلایان به ام اس با ارسال پیام هایی به "کمپین یاری بیماران" همچنان از کمبودهای دارویی و عدم رسیدگی به این وضعیت شکایت دارند.

 به گزارش خبرنگار سلامت نیوز، اوایل تیرماه زمانی که وزیربهداشت در واکنش به خبر کمبود 300 قلم دارو در کشور اعلام کرد: «کسانی که می‌گویند با کمبود 300 قلم دارو مواجهیم،30 مورد را به وزارت بهداشت معرفی کنند تا پیگیری کنیم.» با وجودی که چیزی بیشتر از 30 قلم کمبود به وی گزارش شد اما این کمبودها همچنان پیگیری نشده است و بیماران بخصوص بیماران مبتلا به ام اس و تالاسمی و هموفیلی شدیدا از کمبودهای دارویی در رنج هستند.

از طرف دیگر با وجود این کمبودها، تازه‌ترین آمار گمرک ایران حکایت از آن دارد که واردات برخی از انواع دارو در سه ماهه نخست امسال کاهش شدیدی داشته است که خود عاملی برای کمبودهای دارویی است در حالی که میزان تقاضای بازار داخلی برای این نوع داروها کاهش نیافته است و از همه بدتر اینکه کاهش واردات دارو همزمان با رشد واردات کالاهایی مانند خودروهای لوکس رخ داده است که بسیار تامل برانگیز است.

مسئولین وزارت بهداشت درباره کمبودهای دارویی دائما از حل مشکلات در آینده ای نزدیک خبر می دهند اما طی یک هفته ای که گذشت هیچ اتفاقی نیفتاده و معلوم نیست وزارت بهداشت چه زمانی برای رفع کمبودهای دارویی اقدام خواهد کرد و آیا رفع مشکلات به آخرین روز از زمان وعده داده شده(کمتر از 10 روز که تنها سه روز از این زمان باقی است) موکول شده است؟

با توجه به وضعیت دردناک و حاد برخی بیماران، گذشت هر ساعت از زمان عدم مصرف دارو و درمان مناسب برای آنها برابر است با احتمال معلولیت و حتی خطر مرگ. آیا مسئولین وزارت بهداشت از وضعیت اورژانسی بیماران بی اطلاع هستند و آیا نمی توانند هیچ راه چاره ای برای تشریفات اداری بیندیشند تا داروها هرچه سریع تر به دست بیماران برسد؟

امروز کمبود دارویی بیماران هموفیلی به جایی رسیده که 7 هزار بیمار هموفیلی در انتظار رسیدن فاکتور8 در وضعیت اورژانسی به سر می برند اما مسئولین خبر از رسیدن محموله ای در گمرک و ترخیص آن داده اند که معلوم نیست چه زمانی قرار است این داروها به دست بیماران برسد که البته به گفته کوروش مالمیر مدیرعامل کانون هموفیلی ایران رقم محموله وارد شده کفاف بیماران را نخواهد داد.

تعداد زیاد دیگری از بیماران(البته آنهایی که به اینترنت دسترسی داشته اند) باز هم از کمبودهای دارویی و مشکل افزایش چندبرابری قیمت داروها و عدم پوشش بیمه ای پیام هایی را به "کمپین یاری بیماران" ارسال کرده اند که البته بیشترین کاربران بیماران تالاسمی و ام اس بوده اند که تاکنون بیشترین پیام را برای کمپین یاری ارسال کرده و درخواست کمک و رسیدگی به وضعیت بد دارویی اشان داشته اند.

در زیر پیام عده ای دیگر از بیماران را می خوانید:

یک نماینده بیماران هموفیلی نوشت: از نظر پزشکی وضعیت فعلی هفت هزار نفر بیمار هموفیل در حالت بحران – اورژانسی و خطر ادامه حیات می باشد مشکل بیماران هموفیل عدم توزیع فاکتورهای 8 و9 در چهار ماه اخیر - بلاتکلیفی یارانه دارو – متاسفانه عدم همکاری سازمان بیمه ها – ارز دولتی – سهمیه بسیار کم کرایو و پلاسما از همه نوع گروه های خونی -  وضعیت غیر استاندارد درمانگاه هموفیلی با امکانات کم است.

یاسمن نوشت: آقای رییس جمهور با آرزوی سلامتی برای شما.برادر من هم اوتیسم و هم مصروع است و داروهای جلوگیری کننده حمله ی صرع بسیار نایاب است و برای خرید سایر داروهای موجود هم 4 تا 5 برابر سال گذشته هزینه باید پرداخت شود این که وضعیت ماست وای به حال مردمی که بیمار سرطانی دارند...با آرزوی سلامتی برای همه ی بیمارها از شما خواهشمندم با رسیدگی به مورد دارو به هزاران خانواده یاری رسانید.

فرزین نوشت: سلام. از رئیس جمهور عزیز تقاضا دارم راهی برای کاهش قیمت دارو و افزایش خدمات بیمه اقدامی بکنند، بیمه مبلغ ناچیزی از کل مبلغ دارو خدمات درمانی را پرداخت میکند. برای مثال یک بیمار دیالیزی برای درمان خود ماهانه 460هزارتومان پرداخت میکند، بیمه فقط 60هزار تومان از مبلغ فوق را متقبل میشود. این عادلانه نیست. لطفا تدبیری کنید تا امید از دست رفته بیماران را برگردانید. اللهم عجل الولیک الفرج.

رئوف نوشت: با عرض سلام و ادب مدت 2 ماه است دیگر آمپول بتافرون مختص بیماران ام اس از کانال دولتی توزیع نمی شود و بیماران ام اس وضع وخیم و هر روز بدتر از روز قبل را تجربه می کنند تا حدی که زمین گیر می شوند. شایان ذکر است با بیمه تأمین اجتماعی پکیج یک ماهه که شامل 15 عدد آمپول می باشد سال 91 به مبلغ 270هزار تومان سپس 370 و فروردین 92 به مبلغ 420هزار تومان خریدیم ولی الان که دیگر توزیع نمی شود گاه گداری بعضی شرکتها با مبلغ یک میلیون و چهل هزار و یا یک میلیون و ششصدهزار تومان توزیع می شود. این یعنی مرگ تدریجی.

زویا نوشت: با هزار نذر و نیاز باردار شدم و الان برای حفظ جنین باید ماهی 500 هزارتومان پول دارو بدهم - کاری کردند که پشیمان بشیم - آمپولی که هر شب استفاده میکنم از 9000 تومان به 19000 تومان رسیده.

بهاره نوشت: من بیماری ام اس دارم امپول بتافرون میزنم از 400تومن شده یک میلیون و چهل. پدرم بازنشستس با 700 تومن چطور پول دارومو بدهد یک ماه است امپول نخریدم وخیلی از دوستام. من و بقیه ام اسی ها از اقای روحانی کمک می خواهیم و خودتان را جای مابگذارید وهمه هم جوانیم و آینده این مملکت.

علی نوشت: سلام. من در بیمارستان کار می کنم. بسیاری تز دارو و تجهیزات، نایاب یا خیلی گران شده. بیچاره مردم ! به دادشان برسید. بیمه ها میلیاردها تومان به بیمارستان بدهکارند. بیمارستان هم به شرکتها بدهکار است. این دود فقط به چشم بیماران و خانواده آنها می رود.

امین نوشت: من برادرم مریضه تشنج میکنه.واسه داروهاش باید چند ماه صبر کنیم که یه بستش بیاد! اونم سی تا توشه اونوقت باید شبی یه دونه بخوره! واقعا افتضاحه امیدمون اول خداست بعد دکتر روحانی.

سپیده نوشت:  پدر و مادرم هر دو بیماری قلبی دارن....داروهاشون پیدا نمیشه...

بیماران نوروفیبروماتوز نوشت: با سلام و احترام لطفا بیماران مبتلا به بیماری ژنتیکی نوروفیبروماتوز را نیز در نظر بگیرید. این بیماران در کشور مورد حمایت هیچ انجمنی نیستند. اگرچه درمان قطعی در حال حاضر در دسترس نیست اما برداشتن تومورها هزینه بر است. لطفا این گروه از بیماران را دریابید.

پریا نوشت:
بیمارانی که مشکل قندخون دارند رو ببینید که واسه هر بار استفاده از انسولین مشکل دارند.

فرهاد نوشت: سلام بر دولت تدبیر و امید ... با امید تلاش کردیم که شما برنده انتخابات باشید من دچار افسردگی هستم هزینه های مشاوره جزء هزینه های تحت پوشش بیمه ها نمی باشد اما سلامت روان ریشه بسیاری از بیماری هاست.

سجاد نوشت: باسمه تعالی. ریاست جمهور منتخب و محبوب جمهوری اسلامی ایران سلام علیکم .ضمن عرض تبریک صمیمانه به جنابعالی به استحضار میرسانم که: داروی اصلی بیماران تالاسمی بیش از 3سال است که با کمبود شدید مواجه شده که مسئولین ذیربط دلیل این مشکل را تحریم میدانند درحالی که همانطور که خود نیز واقف هستید اولین موادی که باید دراختیار هر انسانی قرار گیرد دارو و غذاست و دارو جز مواد تحریمی قرار نمی گیرد و بیماران تالاسمی به هیچ وجه نمیتوانند این دلیل را بپذیرند .

در این راستا ما بیماران تالاسمی مبنی بر کمبود بی سابقه دارو در این چند سال وبالاخص نبود داروی آهن زدا معتبر در این چند ماه اخیر که عرصه را بر زندگی بیماران تالاسمی تنگ کرده و بسیاری را با مشکلات قلبی و کبدی مواجه و آنها را روانه سی سی یو ها نموده است، از شما خواهشمندیم با توجه به درخواست این بیماران باعث بهبودی در رفع اصلی ترین مشکل این بیماران گردید.

رییس جمهور محترم همانطور که مستحضرید داروهای آهن زدا بر دو نوع تزریقی و خوراکی موجود میباشد که نوع تزریقی آن با نام دسفرال قدیمی ترین، کم عارضه ترین و بهترین نوع این داروی آهن زدا میباشد که بجای 120 ویال تنها 20 ویال از این دارو در دسترس بیماران تالاسمی قرار میگیرد (که آن هم اکنون چند ماه هست موجود نمیباشد) و همچنین دیگر انواع این داروی تزریقی که دسفوناک و دفروکسامین هستند که عوارض بسیار زیادی از این داروها نیز توسط بیماران و پزشکان درمانگر گزارش شده است که بسیاری از بیماران تالاسمی بخاطر وجود این عوارض و عملکرد ضعیف این داروها قادر به استقاده از آنها نیستند و گواهی پزشکان فوق تخصص و صاحب نظران در این عرصه که خود تاییدی بر این ادعاست، باز با مشکل کمبود مواجه هستند .

 رییس جمهور محترم ما بیماران تالاسمی از شما خواهشمندیم به این مساله مهم و حیاتی که بصورت مستقیم با جان بیش از 18000 همنوع و مسلمان در ارتباط است توجه نمایید و پیگیری لازم را به عمل آورید. امید است این گفته رهبر بزرگوارمان: که ما باید بستری را فراهم آوریم که بیمار جز رنج بیماریش رنج دیگری را متحمل نشود با توجه و عنایت شما جامه عمل بپوشد. با سپاس و احترام و آرزوی موفقیت برای شما سجاد (عضوی از خانواده 18000 نفری تالاسمی)

وحید نوشت: پدر عزیز، جناب دکتر روحانی السلام علیکم و رحمة الله. نمیدانم چقدر از وضعیت بیماران و بیمارستان های کشور مطلع هستید. اما به عنوان کسی که پدر تومور مغزی عمل کرده و هر سال میبایست برای چکاب کلی ازمایش انجام دهد و مرتب داروهای خارجی برای زنده نگه داشتن خود استفاده کند و همچنین به عنوان کسی که خاله ام چند سال است از بیماری ام اس رنج میبرد میخواهم بگویم کمر ما شکست. وضعیت گرانی و مشکلات و عدم دسترسی به داروها چنان شده که از سویی زنده ماندن این عزیزان خود مشکلاتی برای خانواده ها ایجاد کرده و از طرفی مرگ آنها هم مشکلاتی چندین برابر ایجاد میکند. متاسفانه سوء مدیریت ها امروز در کشور به حوزه سلامت و پزشکی هم کشیده شده.

اقای دکتر روحانی بنده شما را پدر خود خطاب کردم زیرا گمان میکنم این حس پدرانه و دلسوزانه شما باعث شد که در انتخابات شرکت کنید و مردم نیز با حسن ظن به شما اعتماد نمودند. مردم این کشور را یاری بفرمایید تا خداوند یاریتان بفرماید. امیدوارم شعارهایتان فراموش نشود و به بخش پزشکی و امور بیماران بیشتر بپردازید. دعای خیر بیماران پشت سرتان باد. فرزند کوچک ملت وحید.

مهران نوشت: سلام لطفا تمام هزینه بیماران را رایگان و حداقل به همه دفترچه بیمه تامین اجتماعی که پرداخت بیمه 80 و مردم 20 درصد باشد. حل مشکل دارو که واقعا برای بیماران و خانواده های آنان سخت است .

عضوی از جامعه تالاسمی نوشت: با عرض سلام و احترام خدمت شما رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران، ما بیماران تالاسمی سالهاست با آرزوی پیشرفت علم و تکنولوژی و ابداع دارویی خوراکی برای جایگزینی داروی آهن زدای تزریقی زندگی کرده ایم و تمام عمر، رویای یک شب خواب راحت و بدون تحمل درد تزریق های مداوم شبانه را داشته ایم . اولین بار چندسال پیش با ورود اولین داروی آهن زدای خوراکی به نام «اکسجید » که جایگزین کاملی برای نوع تزریقی آن می باشد امیدی در دلهایمان روشن شد ، انگار خواب ها و رویایمان به واقعیت تبدیل شده و خدا دعایمان را برای رهایی از یک عمر درد سوزن مستجاب کرده .

اما افسوس ...که بازهم امید به کمتر شدن رنجمان تنها امیدی واهی بود و داروی خوراکی تحت پوشش بیمه ها قرار نگرفت و به دلیل قیمت بسیار بالای آن تنها عده ی قلیلی از جامعه ی 18000نفری تالاسمی توانستند از آن بهره مند گردند. اما درد و رنج ما تنها به اینجا ختم نمی شود و تنها درد بیماری و درد تزریقهای مداوم شبانه نیست ... اکنون چند سال است که همان داروی آهن زدای تزریقی مان هم؛ که داروی حیاتبخش ما تالاسمی هاست به اندازه ی کافی توزیع نمی شود و در دسترس ما نیست و ... ودردناک تر این است که اکنون داروی حیات بخشمان _ که همیشه به صورت رایگان در اختیار ما تالاسمیها قرار میگرفت _ را در داروخانه ها می یابیم اما تنها در ازای پرداخت پول می توانیم آن را تهیه کنیم!!! و آن هم در وضعیتی که هزینه های درمان تالاسمی بالاست و اغلب تالاسمیها در وضعیت بد مالی قرار دارند ... و اکنون دلهای دردمند ما به دولت تدبیر و امید شما امیدوار است ؛ باشد که با تدبیر خود این جامعه رنج کشیده را دریابید و پشتوانه نیک اندیشی برای فردای خود و روزی که همگی در محضر خدا حاضر میشویم فراهم نمایید.

اعظم نوشت: سلام. قبلا یه پیام دادم دوباره میخوام پیام بدم. دولت میگه خانواده ها باید فرزند بیشتری داشته باشند، شوهر من بیماری ام اس داره و نمیتونه کار کنه و من مجبورم کار کنم، به نظر شما ما چطور میتونیم بچه دار بشیم در حالی که من مجبورم کار کنم و اگر کار نکنم هیچ درآمد دیگری نداریم.

مهدی نوشت: چرا باید با ارزدولتی ماشین پورشه و بنز وBMV وارد شود اما دارو نه؟ بخدا ما مخالف زندگی راحت و لوکس نیستیم.امایک بچه هم میفهمد درمان یک هموطن فوق العاده مهم تر از ماشین پورشه برای یکسری هاست اما دولتمردان مانفهمیدن. آقای روحانی امید ما بعد از خدا و ائمه به شماست. آقای روحانی بنی آدم اعضای یکدیگرند.کاش این بیت شعرقاب بشه دردفترمدیران ما تایادشان نرود.

آراز نوشت:
اگر نگاهی به وضعیت درمان كشورهای حاشیه خلیج فارس بیندازیم از خودمان و كشورمان خجالت میكشیم به نظر من باید كل هزینه های درمانی بیماران خاص رایگان باشد از رئیس جمهور محترم درخواست پیگیری و رسیدگی داریم چون در اكثر كشورهای جهان این گونه بیماریها هزینه ندارند.

رز نوشت: رییس جمهور محترم لطفا کمک، درد داریم درد. لطفا کمک.

زهرا نوشت: به خدا قسم هر که باعث و بانی این گرانی وهرج ومرج در بازار داروست دیر یا زود تقاصش را با عزیزانش خواهد پرداخت. من توصیه میکنم همه بیماران را جمع نموده وهمه را یکباره به آتش بکشید چه گناهی بدتر از بیمارشدن دراین مملکت یکباره سوختن بهتر از روزی هزار بار سوختن.

مسعود نوشت:
از رییس جمهور گرامی عاجزانه خواهش دارم تمام نیروی خود را برای رفع این مشکل بسیار بسیار بسیار بزرگ به کار گیرند تا "امید" به جامعه بیمارن باز گردد.

نیره نوشت: ریاست جمهور منتخب جناب آقای دکتر روحانی با سلام و احترام میدانم این روزها سخت مشغول برنامه ریزی برای انتخاب دولت و تهیه برنامه های اجرایی هستید امیدوارم فرصت کنید این نامه را بخوانید . جناب آقای روحانی از حدود یک ماه دیگر شما سکاندار کامل اجرائی کشور می شوید و تمام مردم چشمشان به شما خواهد بود.

می خواهم برایتان از حق سلامتی مردمی بگویم که باید در همه صحنه ها حماسه بیافرینند ولی این روزها این حقشان حسابی در معرض خطر است. به استحضار شما میرسانم، بیش از 18 هزار بیمار تالاسمی در کشور عزیزمان ایران به حیات خود ادامه می دهند که من هم جزو این خانواده هستم میگویم خانواده چون ما در دو امر مهم نقطه مشترک داریم (1- کشور عزیزمان ایران 2- یک درد مشترک تالاسمی ) ما بیماران تالاسمی به دلیل تزریقهای مکرر خون نیازمند استفاده از داروی آهن زدای دسفرال به صورت آمپول هستیم تا بتوانیم از تجمع آهن در بدن خود جلوگیری نماییم.

این روزها هزینه های کمرشکن درمان و فشاری که به بیماران تالاسمی وارد می شود ما تالاسمی ها را هر روز به ورطه نابودی سوق میدهد. هر روز مشکلات عدیده ای به مشکلات ما افزوده میگردد.

این روز‌ها مشکل یک بیمار تالاسمی، تحمل درد سوزن‌های فرورفته در تن وجان او نیست، درد سوزن زدن و همخواب شدن با پمپ دسفرال، دیگر برای تالاسمیک‌ها درد نیست. درد بی دارویی و نبود داروی آهن زدا و برداخت هزینه بابت تجهیزات پزشکی این روزها درد سوزنهای مکرر را از یادمان برده است و بدتر از همه درد از دست دادن دوستانمان که به دلیل عدم دارو و درمان منظم و منطقی هر روز از بین ما و از جمع ما پر میکشند و دعوت حق را لبیک میگویند.

با توجه به پیشرفت های علمی اخیر داروی خوراکی "اکس جید" به بازار آمده که تالاسمی ها را از درد و رنج آمپول های روزانه و دسفرال رها می کند اما به دلیل قیمت بالای آن کسی توان خرید آنرا ندارد و متاسفانه در کشور ما این دارو تحت پوشش بیمه درمانی نیست و افراد تالاسمی سالهاست منتظرند با استفاده از این دارو از درد آمپول رهایی یابند و بی توجهی مسئولین باعث شده رویای آنان به واقعیت تبدیل نشود. اما اخیرا و در طی چند هفته گذشته مشکل دیگری به مشکلات ما اضافه گردیده دریافت وجه نقد در ازای آمپول دسفرال که تا چندی پیش به رایگان در اختیار ما قرار میگرفت. با توجه به مطلب فوق حل این مسئله برای افراد تالاسمیک از اهمیت خاصی بر خوردار است حساسیت این مسئله را اینگونه می‌توان به تصویر کشید: در کشور ما اکثر خانواده‌های تالاسمیک در زیر خط فقر قرار دارند!

هر بیمار تالاسمی به اجبار برای پیگیری امر درمان خود مجبور به پرداخت هزینه‌های بسیار بالایی است که این هزینه‌های برای همه یکسان می‌باشد . بنابراین مشکلات عدیده ای ما خانواده تالاسمی را در گرداب هولناکی اسیر نموده است که شخصا توان خارج شدن از آن گرداب هولناک را ندارنیم و به امید کمک و یاری مسئولان و یا سازمان‌های حامی‌، دست و پا می‌زنند!!

ولی تا کنون هیچ سازمانی نتوانسته مشکلات ما را حل نماید. ریاست منتخب جمهوری کشور امیدوارم وزیر پیشنهادی شما در امر بهداشت و درمان تحول جدی را در نظام پزشکی کشور ایجاد کند و امیدوارم که شما مقام محترم در این زمینه بیگیری نمایید ما بیماران همگی چشم یاری به شما دوخته ایم با تشکر از شما (یک بیمار خاص از همدان).

سمیه نوشت: سلام. من میگم آدم اگه پول نداره میتونه كمتر بخوره میتونه كمتر بپوشه می تونه تو یه خونه 30 متری زندگی كنه ؟؟؟؟؟ ولی میتونه ببینه عزیزش داره به خاطر گرونی و نبود دارو جلوش پرپر میزنه!!!!!!!

عباس نوشت:
سلام برادر من قلبش را عمل کرده و احتیاج به قرص هایی دارد که از بیرون از کشور تهیه میشوند . اگر به موقع این داروها به دستش نرسد مرگش حتمی است. آقای رییس جمهور کمک کنید..... او زن و بچه دارد.شما که نمیخواهید یک خانواده بی صاحب شود....

مهدی نوشت: داروهای بیماران IBD هم که قیمتش خیلی بالا رفته ، حالا دیگه همون داروهای گرون هم گیر نمیاد به داد بیماران برسید

آرزو نوشت: یک معلم از کجا باید ماهی 1600000 تومان بیاره برای 12 تا آمپول ام .اس ؟کجای دنیا در عرض چند ماه دارو از 200000 تومان به 1600000 تومان می رسد؟ خواهش می کنم فکری به حال بیماران خاص کشور کنید.

یاسمین نوشت:
با وجود تحریم ها، نه تنها قیمت ها وحشتناك شدن بلكه خیلی از داروها هیچ جای ایران دیگه پیدا نمی شن. حتی تو بازار سیاه. خواهر من ام اس داره. برای بهبود او و خرید داروها، جان می فروشم اما با نبود داروها چه كنم؟

یلدا نوشت: سلام و درود. آقای دکتر روحانی مثل تمام مشکلات موجود چشم امید ما در حل مشکل داروی بیماران خصوصا ام اس به شماست.

دینا نوشت: آخه این همه فشارهای اقتصادی بس نیست؟ که این بار استرس کمبود دارو رو به بیماران و خانواده هایشان وارد کردند.... زندگی به چه قیمتی؟

مریم نوشت: بعد از پنج ماه برای دریافت داروی دسفرال که باید هرماهه توزیع شود به داروخانه رفتم که متوجه شدم برای دریافت رایگان دارو با دفترچه بیماران خاص در یک داروخانه دولتی ( 29 فروردین ) میبایست مبلغ 50000 تومان پرداخت کنم من به اجبار این مبلغ رو پرداخت کردم ولی خانواده هایی هستن که دارای سه بیمار میباشند واقعا پرداخت این مبلغ برایشان مشکل است در صورتی که باید داروی بیماران خاص رایگان باشد و جالب اینجاست که در فاکتور فروش داروخانه نوشته شده است تامین اجتماعی خاص رایگان ، این کوتاهی تا به کی ادامه خواهد داشت ؟ چند بیمار تالاسمی دیگه باید جونشو به خاطر این بی فکری ها از دست بدهند تا شاید مسئولی متوجه بشه. لطفا منعکس کنید.

میلاد نوشت: شیاف بچه تو داروخانه ها موجود نیست!!! بچه اگر نصف شب تبش بره بالا با پاشویه می شه از تشنج نجاتش داد؟؟؟ آخه چی بگه آدم به این مسئولان .... که نبود دارو را نمی فهمند!؟

سحر نوشت: با سلام آقای دکتر روحانی، مادر من بیمار ام اس است. استرس و فشار روحی برای این بیماران سم است، آیا انصاف است که با این بیماری، این همه استرس به بیماران ام اسی و همینطور سایر بیماران که خود در حال دست و پنجه نرم کردن با بیماری هستند وارد شده و عدم دسترسی منظم به دارو و هزینه های غیر قابل پرداخت برای دارو نیز بر شرایط سخت این بیماران بیفزاید. شاید آقای احمدی نژاد و اطرافیان ایشان بتوانند ماهی یک میلیون و ششصد هزار تومان برای داروی ام اس پرداخت کنند، که امید است که به شرایط مشابه دچار شوند تا بفهمند ما چه دردی میکشیم، اما پرداخت این هزینه از عهده 99 درصد از اقشار جامعه خارج است. لطفا تدبیری بیندیشید که امید به این بیماران بازگردد. با تشکر

نور نوشت: آقای روحانی! گرانی و کمبود دارو واقعا بیداد می کند. این وضع درخور مردمی که با وجود همه ناملایمات باز در انتخابات شرکت کردند نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha