سلامت نیوز : نایب‌رئیس سابق انجمن پزشکان عمومی گفت: در حوزه رادیولوژی حصارهایی وجود دارد که به این دلیل است که مردم برای دریافت خدمت به عده خاصی مراجعه کنند. آنها سعی دارند با انجام احتکار، خدمات پزشکی را گران کنند و به دست بیماران بدهند.

مسعود مسلمی‌فرد در گفت‌‌وگو با فارس در مورد اعطای مجوز رادیولوژی به پزشکان عمومی و سایر متخصصان گفت: بخشی از امور جامعه پزشکی که باید خدمت‌رسانی درستی شود متأسفانه وارد بحث تجاری شده و این مسئله به مردم آسیب می‌زند.

وی ادامه داد: اینکه عده‌ای خدمات پزشکی را طوری عنوان می‌کنند که اگر بر عهده پزشکان عمومی باشد فاجعه می‌شود نادرست است چرا که پزشکان عمومی توانمند هستند.

مسلمی‌فرد گفت: وزارت بهداشت بدون برنامه‌های آموزشی و بحث‌های علمی و مهارتی این مجوزها را به افراد واگذار نمی‌کند و این در حالی است که بخشی از مطالب رشته‌های مختلف پزشکی در حوزه مهارت‌هاست.

نایب رئیس سابق انجمن پزشکان عمومی گفت: این بحث‌های مهارتی در دانشگاه‌ها مطرح نمی‌شود بنابراین آموزش دادن این مهارت‌ها برای پزشکانی که 7 تا 10 سال درس خوانده و طبابت می‌کنند سخت نیست.

وی تصریح کرد: در بحث رادیولوژی نیز آموزش مهارت به پزشکان کار سختی نیست. ناراحتی  رادیولوژیستها از موضوع پیش آمده به دلیل مشکلات علمی نیست بلکه موضوع بر سر پول هنگفتی است که از بیماران می‌گیرند و زمانی که جلوی آن گرفته شود ناراحت می‌شوند.

مسلمی‌فرد گفت: هر کاری که در نظام سلامت به نفع مردم انجام می‌شود برای شکست حصارهایی که مانع خدمت‌رسانی بیشتر می‌شود، واجب است.

نایب رئیس سابق انجمن پزشکان عمومی ادامه داد: در حوزه رادیولوژی نیز حصارهایی وجود دارد و آن به این دلیل است که مردم برای خدمت‌گرفتن به عده خاصی مراجعه کنند در حالی که نظام سلامت توانایی این را دارد تا همین بسته خدمتی را توسط پزشکان دیگر با سرعت، هزینه کمتر و کیفیت بهتر به دست مردم برساند.

مسلمی‌فرد با بیان اینکه بسیاری از بخش‌های رادیولوژی مهارتی بوده و با انجام دوره‌‌های پودمانی قابل آموزش است، گفت: باید در نظام سلامت سعی کنیم روند طوری باشد که بسته خدمتی به راحتی به دست مردم برسد و اگر انحصاری ایجاد شد به معنی احتکار است و حرام خواهد بود.

وی افزود: عده‌ای سعی می‌کنند با انجام احتکار خدمات پزشکی،خدمات را گران کنند و با شرایط دلخواه خود خدمت را گران به دست مردم بدهند.

نایب رئیس سابق انجمن پزشکان عمومی در پاسخ به اینکه آیا واگذاری رادیولوژی به دست متخصصان و پزشکان عمومی باعث خود ارجاعی نمی‌شود گفت: این طور نیست که وزارت بهداشت به همه پزشکان مجوز بدهد. این اجازه عام نیست و وزارتخانه به پزشکان خاصی که در منطقه‌ای خدمت می‌کنند که متخصصان رادیولوژی در آن کم است، این اجازه را می‌دهد و بسته خدمتی در این شرایط تعریف می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha