یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 78010

افراد دیابتی هنگام مسافرت باید به نکات خاصی دقت کنند تا بتوانند با خیال راحت از سفر شان لذت ببرند.

دیابت را در سفر کنترل کنید
سلامت نیوز : افراد دیابتی هنگام مسافرت باید به نکات خاصی دقت کنند تا بتوانند با خیال راحت از سفرشان لذت ببرند.

در تفریح و ورزش تنها نباشید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیب سبز ؛ افراد دیابتی را نباید به هیچ عنوان تنها گذاشت و همواره باید همراه آنها بود. در این ایام حتی آنهایی كه اهل ورزش هم نیستند، ممکن است سری به استخر بزنند یا دست‌كم بخواهند در پارك بدوند. در این میان افراد دیابتی درصورت انجام چنین فعالیت‌هایی نباید تنها رها شوند چون ممكن است هنگام ورزش‌های سنگین دچار افت قند خون شوند و اگر در جای بلندی باشند، دچار سرگیجه شده و بیفتند و مشكلاتی برای‌شان ایجاد شود.

لوازم مورد نیاز سفر

بیماری كه انسولین دریافت می‌كند، هنگام مسافرت باید بیشتر از مقدار موردنیاز(۵/1 تا دو برابر) انسولین، سرنگ، لانست و نوارهای آزمایش قندخون همراه داشته باشد. در ضمن باید كیف كوچكی حاوی چند عدد قند حبه‌ای، بیسكویت، نبات، یك بطری آب، آبمیوه، چند میان‌وعده كوچك مانند ساندویچ یا میوه برای خود بردارد تا درصورت افت قندخون احتمالی از آنها استفاده كند. داروهای مصرفی دیگر را هم باید بیشتر از اندازه موردنیاز همراه داشته باشد.

در سفرهای خارجی به یاد داشته باشید

پروتكل درمانی دیابت در همه جای دنیا یكسان است، بنابراین افراد دیابتی باید خیال‌شان از بابت سفرهای خارجی راحت باشد. هرچند این امكان وجود دارد كه در آب و هواهای مختلف و شرایط مختلف اقلیمی تغییرات كوچكی اتفاق بیفتد اما معمولا در مسافرت‌های 15 -10 روزه بیمار می‌تواند خود را به آنچه پزشك گفته مجهز كند. نكته مهم آن است كه تهیه دارو را نباید به سفر موكول كرد چون بیمارانی بوده‌اند كه در سفر نتوانسته‌اند داروی لازم را تهیه كنند و مشكل پیدا كرده‌اند، بنابراین باید خودشان را آماده كنند وسایل موردنیاز خود را همراه داشته باشند.

دفترچه بیمه فراموش نشود

در مسافرت‌ها داشتن دفترچه بیمه بسیار مهم است چون داروهایی كه فرد دیابتی استفاده می‌كند همراه با دوز مصرفی در آن نوشته شده است. اینكه چقدر انسولین می‌زنند یا چه داروهایی مصرف می‌كنند یا چه نوع انسولینی مصرف می‌كنند و... معمولا در دفترچه بیمه هست. این به پزشك كمك می‌كند راحت‌تر تصمیم بگیرد. دفترچه هم از لحاظ خدماتی می‌تواند به بیمار كمك كند و هم از لحاظ اطلاعاتی كه به پزشك می‌دهد.

داشتن كارت انجمن دیابت

افراد دیابتی حتما باید كارت نشان‌دهنده دیابتی بودن همراه داشته باشند چون اگر در سفرهای داخلی و خارجی مشكل اورژانسی پیش بیاید و نیاز به انسولین پیدا كنند یا هر مشكل دیگری، با داشتن این كارت مسئولان بهداشتی آگاه خواهند بود كه فرد دیابت دارد. با دانستن اینكه فرد دیابت دارد، می‌توان از بسیاری اشتباهات جلوگیری كرد. به‌عنوان مثال بارها پیش آمده كه تصادفی اتفاق افتاده و مصدوم به بیمارستان منتقل شده‌ و بدون دانستن دیابت فرد، به او سرم قندی تزریق شده و فرد به كما رفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha