یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 78017
سلامت نیوز : وزارت بهداشت برای پنهان‌کردن انفعال خود برای حل مشکل دارویی و تبعات مسائل دارویی کشور، در حال تکاپوی رسانه‌ای است. 12 اظهارنظر متناقض در زمینه بحران دارو طی یک هفته، نشان می‌دهد، این وزارتخانه پس از به بن‌بست‌رسیدن در زمینه حل مشکل دارویی، به دنبال مدیریت اذهان عمومی است. حتی در این تکاپو پای مدیران درجه یک وزارت بهداشت را هم خواسته و ناخواسته به میان کشیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شرق ؛ به طوری‌که روز گذشته رسول دیناروند، معاون سابق غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: سایت وزارت بهداشت حرف‌هایی که من نزده‌ام را به دروغ از قول من منتشر کرده است و حاضر نیست تکذیبیه آن را هم منتشر کند و به نوعی قصد سوءاستفاده از اظهارات بنده را درباره مسایل دارویی کشور دارند. این تکذیبیه در حالی است که هفته قبل سایت وزارت بهداشت در خبری به نقل از دیناروند عنوان کرد: مشکلات سه دهه گذشته صنعت دارو در ماه‌های اخیر برطرف شده است. «با این حال دلیل این تکاپوی رسانه‌ای از سوی مسوولان وزارت بهداشت و پنهانکاری‌های صورت‌گرفته از رقم کمبود دارویی کشور را می‌توان در عملکرد چندین‌ماهه محمدحسن طریقت‌منفرد وزیر بهداشت جویا شد.

طریقت‌منفرد کمترین رای اعتماد را در میان تمامی وزرای احمدی‌نژاد در دولت‌های نهم و دهم کسب کرده و عملکردش کار را به جایی رساند که علاوه بر حل‌نشدن مسایل دارویی کشور، نمایندگان مجلس نسبت به رای اعتمادی که به او دادند پشیمان شدند. به طوری‌که پیش از این محمدحسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به مشکلات متعدد دارویی و درمانی حوزه سلامت که وزیر بهداشت برخلاف قول‌هایش در زمان گرفتن رای اعتماد اعلام کرده بود آنها را برطرف می‌کند، گفت: از رای اعتماد به وزیر بهداشت کنونی پشیمانیم. همچنین انفعال وزارت بهداشت در ترخیص داروهای در گمرک‌مانده، دریافت ارز مرجع برای واردات دارو، دریافت کمک‌های مالی برای شرکت‌های تولید‌کننده و وارد‌کننده دارویی، ضعف شدید در سیستم نظارتی وزارت بهداشت و ناتوانی برای برخورد با دپوی دارو در کشور دو اتفاق فرعی و یک اتفاق اصلی را از خود به جای گذاشت.

اتفاق اصلی ناتوانی وزارت بهداشت در حل مشکل دارویی کشور است. اتفاق‌های فرعی در ابتدا مشغول‌شدن وزارت بهداشت به مسایل اولویت پایین در بهداشت و درمان کشور و تکاپوی رسانه‌ای برای پنهان‌کردن مشکلات دارویی کشور است. با این حال دیناروند معتقد است: هنوز کمبود دارو و نایاب‌بودن برخی اقلام دارویی وجود دارد، کسی نمی‌تواند این مسایل را کتمان کند، افزایش قیمت دارو مساله‌ای است که مردم را آزار می‌دهد، برای کسی که در این حوزه کارشناس است بعید است که بگوید مشکلات سه دهه در همین سه ماه حل شده است و من برای وزارت بهداشت و سایت آن متاسفم که چنین حرف نادرستی را به من نسبت داده است و حتی حاضر نیست تکذیبیه آن را منتشر کند.»

دیناروند ادامه داد: من سخنانی را که در مورد مسایل دارویی در سایت وزارت بهداشت به من نسبت داده شده است، تکذیب می‌کنم و دیگر در جلسات کارشناسی وزارت بهداشت نیز شرکت نمی‌کنم. بنده حدود یکماه پیش در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس مشکلات دارویی کشور را تشریح کردم، چطور ممکن است ظرف یکماه نظرات من اینقدر عوض شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha