با رای هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی، دکتر ولی رستم‌زاده، نامزد مشترک «ائتلاف فراگیر پزشکان عمومی ایران» و «ائتلاف بزرگ جامعه‌ پزشکی» در انتخابات شورای‌عالی نظام پزشکی، از ترکیب این شورا حذف و دکتر محمدرضا خردمند جانشین وی شد.

سلامت نیوز: با رای هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی، دکتر ولی رستم‌زاده، نامزد مشترک «ائتلاف فراگیر پزشکان عمومی ایران» و «ائتلاف بزرگ جامعه‌ پزشکی» در انتخابات شورای‌عالی نظام پزشکی، از ترکیب این شورا حذف و دکتر محمدرضا خردمند جانشین وی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت ائتلاف فراگیر پزشکان عمومی ایران، این تصمیم در نشست شنبه ۹۲/۴/۱۵ شورای‌عالی نظام پزشکی و در پی عدم دعوت از رستم‌زاده برای این نشست آشکار شد. بنا بر این تصمیم، در پی شکایت دکتر خردمند به هیات نظارت بر انتخابات، ۸ رای از ۹ رایی که در انتخابات شورای‌عالی نظام پزشکی تنها با نام خانوادگی «خردمند» و بدون درج نام کوچک به صندوق انداخته شده بود به وی و تنها یک رای به دکتر محمدحسین خردمند تعلق گرفت؛ در حالی که روز مجمع با نظر هیات رییسه و تایید هیات نظارت، این آرا به نسبت ۵ به ۴ تقسیم شده بود. در نتیجه‌ی این افزایش، آرای دکتر خردمند از ۷۹ به ۸۲ رسید و بالاتر از دکتر رستم‌زاده با ۸۱ رای قرار گرفت.

گفتنی است تقسیم بالمناصفه‌ی آرا در روز مجمع با نظر هیات رییسه و هیات نظارت مصوب و مورد اعتراض یا شکایت واقع نشده بود و ظاهراً در روزهای بعد بر اساس شکایت دکتر خردمند و با استناد به آیین‌نامه‌ی داخلی مجلس شورای اسلامی قرار شد آرای مشترک به‌نسبت تعداد آرای نامزدها تقسیم شود. این در حالی است که بنا بر تبصره‌‌ی ۱ از ماده‌ی ۴۴ «آئین‌نامه‌ی انتخابات هیات‌های مدیره، شورای‌عالی و رییس کل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران»، «کاندیداهای معترض می‌توانند در همان جلسه و به‌صورت کتبی اعتراض خود را به هیات نظارت مجمع تسلیم نمایند» و بنا بر تبصره‌ی ۲ این ماده «اعتراضات بلافاصله توسط هیات نظارت در همان جلسه رسیدگی و به رییس مجمع ابلاغ خواهد شد. نظر قطعی هیات مرکزی نظارت توسط رییس مجمع اعلام خواهد شد.»

بنا بر اطلاعات رسیده، دکتر رستم‌زاده و شورای هماهنگی نظام پزشکی‌های آذربایجان غربی از این تصمیم به هیات رییسه‌ی مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی و هیات نظارت بر انتخابات نظام پزشکی شکایت کرده‌اند و قصد پیگیری این شکایت را در دیوان عدالت اداری دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha