سلامت نیوز: یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی علت اصلی کمبود دارو را وابستگی صنعت داروسازی ایران به مواد اولیه خارجی دانست و متذکر شد: با شفاف سازی فعالیت های شرکت های داروئی و رسیدگی هوشمندانه  مسئولین و بازرسین مربوط به امور واردات و توزیع دارو، مشکلات داروئی به راحتی قابل حل خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نادر نیوز، احمد آریایی نژاد با تاکید بر اینکه مافیای دارو نیز از عوامل مهم کمبود دارو محسوب می شوند، گفت: مسئو لان امر باید داروهای موجود در گمرک، شرکت های دارویی و داروخانه ها را مورد بررسی قرار داده و فورا به ترخیص داروهای موردنیاز و ضروری بیماران اقدام نمایند.

وی راه رهایی از مشکلات دارویی را نظارت بر واردات دارو و توزیع مناسب دارو دانست و گفت: احتکار، دپوی دارو و تحت فشار قرار دادن بیماران و خانواده های نیازمند به دارو، بر خلاف اخلاق انسانی و اسلامی است.

آریایی نژاد تصریح کرد: شرکت های دارویی باید الویت خود را خدمت رسانی به مردم و کسب سود منصفانه در نظر گرفته و مسائل اقصادی را بر مشکلات دارویی هموطنان خود برتری ندهند.

 نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بر وظیفه مجلس به عنوان یکی از نهادهای مسئول تهیه داروی مورد نیاز بیماران تاکید کرد و گفت: وظیفه مجلس شورای اسلامی و دولتمردان است که  مسئولان امر را فراخوانده و از آنها در مورد عملکردشان توضیح بخواهند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مشارکت عمومی در راستای حل مشکلات داروئی و درمانی کشوررا ضروری دانست  و خاطر نشان کرد: اکنون که کشور برای تامین نیازهای دارویی بیماران با مشکلات عدیده ای روبرو است لذا می طلبد تا هموطنان ما با داشتن  روحیه شکیبایی وسعه صدر در برابر مشکلات پیش آمده تحمل کرده تا بتوان راهکار منطقی و اساسی اندیشید و این در حالی است که افراد مسئول و به ویژه وزارت بهداشت باید نسبت به کوتاهی های انجام شده در قبال وظایف و مسئولیت های خود پاسخ گو باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha