سلامت نیوز: عضو هئیت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ، از ایجاد بازار سیاه خرید و فروش داروهای کمیاب و گرانقیمت در اطراف داروخانه های بزرگ دولتی در پایتخت خبر داد.

دکتر ایرج خسرونیا در گفتگو با مهر اظهارداشت: شاید مسئولان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در راستای رفع مشکلات دارویی در کشور، اقداماتی انجام داده باشند اما هنوز ملموس نیست و مردم همچنان گرفتار تهیه دارو و قیمت گران آن هستند.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اعلام اینکه قیمت برخی اقلام دارویی رسما تا 3 برابر افزایش داشته است، تاکید کرد: داروهای ضد سرطان، پروستات، مغز و استخوان و سرطانهای دستگاه گوارش و... از جمله داروهایی هستند که یا کمیاب شده اند و یا اینکه گران شده اند.

خسرونیا در ارتباط با وضعیت بازار سیاه ناصرخسرو و اینکه آیا مردم برای تهیه داروی خود همچنان به این مکان می روند، اظهارداشت: نه تنها بازار داروی ناصرخسرو همچنان وجود دارد بلکه این وضعیت به سمت داروخانه های بزرگ دولتی از جمله 13 آبان، 29 فروردین و... در تهران کشیده شده است. به طوریکه دلالان دارو از ساعت 11 صبح در اطراف این قبیل مراکز دارویی حضور داشته و مشغول خرید و فروش داروهای کمیاب و گران قیمت هستند.

وی ادامه داد: این دلالان دارو که تعدادشان بیشتر از مراجعه کننندگان به این مراکز دارویی است، یا منتظر هستند داروهای بیماران را به چند برابر قیمت بخرند و یا اینکه آن دسته از بیمارانی که از تهیه دارو مستاصل و ناامید شده اند، به چند برابر قیمت داروی مورد نیازشان را به آنها بفروشند.

این اظهارات در حالی عنوان می شود که اخیرا رئیس سازمان غذا و دارو عنوان داشته است که با همکاری وزارت دادگستری، نسبت به برخورد با دلالان دارویی در اطراف داروخانه های بزرگ دولتی پایتخت اقدام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha