در پی فراخوان وزیر بهداشت، برای پرداخت مابه‌التفاوت افزایش قیمت داروها به بیماران از طریق سامانه 1490، رییس انجمن تالاسمی ایران گفت: ارجاع بیماران به سامانه 1490 برای دریافت مابه‌التفاوت داروهایشان مبتنی بر کار کارشناسی نیست، چرا که موجب بروز مشکلاتی برای بیماران شده است.

سلامت نیوز: در پی فراخوان وزیر بهداشت، برای پرداخت مابه‌التفاوت افزایش قیمت داروها به بیماران از طریق سامانه 1490، رییس انجمن تالاسمی ایران گفت: ارجاع بیماران به سامانه 1490 برای دریافت مابه‌التفاوت داروهایشان مبتنی بر کار کارشناسی نیست، چرا که موجب بروز مشکلاتی برای بیماران شده است.

دکتر مجید آراسته در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بیماران پس از تماس با شماره 1490، لازم است مراحل مختلفی را پشت سر بگذارند. در ابتدا از آنان خواسته می‌شود که پولی را به حساب بریزند. سپس در سایت ثبت‌نام کنند. همچنین به آنان گفته می‌شود که دو تا سه هفته بعد با آنان تماس گرفته می‌شود و اگر این کار انجام نشد، خود آنها اقدام به تماس با سامانه 1490 را بکنند.

وی درادامه گفت: یک بار به بیماران گفته می شود که قرار است مابه‌التفاوت قیمت داروها به حساب سرپرست خانوار ریخته شود و یک بار دیگر اعلام می‌شود که این مبلغ در قالب یک فقره چک به آنان تحویل داده شود.

آراسته اضافه کرد: قیمت داروهای مبتلایان به تالاسمی افزایش پیدا کرده است. برخی از آنها در مراجعه به داروخانه‌ها با این درخواست مواجه می‌شوند که ابتدا وجه دارو را به طور کامل بپردازند سپس با سامانه 1490 برای دریافت مابه‌التفاوت آن تماس بگیرند.

رییس انجمن تالاسمی ایران با بیان اینکه چه تضمینی برای بازپرداخت پول‌های بیماران وجود دارد، اظهار کرد: وزارت بهداشت می‌تواند به راحتی از پرداخت این هزینه شانه خالی کند، چون زمانی که بیمار ناگزیر به تعویض دفترچه خود می‌شود، مدرکی ندارد تا نشان دهد که قبلا دارو گرفته و وجه آن را به طور کامل پرداخت کرده است.

وی تاکید کرد: چه تضمینی وجود دارد که با تغییر مسئولان، وجوه پرداختی از سوی بیماران به آنان عودت داده شود.

آراسته در پایان گفت: بیماران در ماه مبارک رمضان نیاز به آرامش دارند، این در حالی است که با این گونه تصمیم‌گیری‌ها آنان بیشتر مضطرب می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha