از آنجا كه در 6 ماه گذشته تأمین داروهای مورد نیاز بیماران هموفیلی به شدت كاهش یافته است و در ماه جاری تقریبا به صفر رسیده و متاسفانه پیگیریهای مکرر اداری در این حوزه و گفتگو با مسئولین ذیربط در سازمان غذا و دارو به هیچ نتیجه ای منجر نگردیده است لذا کانون هموفیلی ایران در آستانه هفته حمایت از بیماران هموفیلی در صورت صدور موافقت استانداری تهران قصد تجمع اعتراضی مقابل ساختمان اصلی وزارت بهداشت با هدف استمداد از مسئولین عالی رتبه نظام را دارد.

سلامت نیوز: از آنجا كه در 6 ماه گذشته تأمین داروهای مورد نیاز بیماران هموفیلی به شدت كاهش یافته است و در ماه جاری تقریبا به صفر رسیده و متاسفانه پیگیریهای مکرر اداری در این حوزه و گفتگو با مسئولین ذیربط در سازمان غذا و دارو به هیچ نتیجه ای منجر نگردیده است لذا کانون هموفیلی ایران در آستانه هفته حمایت از بیماران هموفیلی در صورت صدور موافقت استانداری تهران قصد تجمع اعتراضی مقابل ساختمان اصلی وزارت بهداشت با هدف استمداد از مسئولین عالی رتبه نظام  را دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی كانون هموفیلی ایران، در این مدت كانون هموفیلی ایران به عنوان تشكل قانونی بیماران و نماینده قانونی آنها  به شدت تحت فشار بیماران جهت پایان دادن به شرایط غیرانسانی كنونی قرار داشته و سعی نموده است تا این زمان آرامش لازم را برقرار نماید اما دیگر توان پاسخی نمانده است. این مرکز از نقطه شروع این بحران ها در غالب همکاری و درخواست رسمی به عنوان حامی حقوق بیماران تاکنون جواب مورد قبولی به جز وعده های امروز و فردا از سوی مسئولین دریافت ننموده است که بتواند پاسخ دغدغه بیماران را بدهد.

كانون هموفیلی ایران با هدف اطلاع رسانی این فاجعه بزرگ و استمداد از مسئولین عالی رتبه نظام این كانون قصد دارد در صورت موافقت استانداری تهران با صدور مجوز گردهمایی در اعتراض به این وضعیت غیرانسانی در آستانه هفته حمایت از بیماران هموفیلی در روز سه شنبه 25 تیرماه از ساعت 9 صبح الی 12 ظهر در مقابل ساختمان اصلی وزارت بهداشت تجمع اعتراضی و آرامی را برگزار نماید.

درخواست كانون هموفیلی ایران خطاب به استاندار تهران امروز یكشنبه 23 تیرماه به دفتر ایشان ارسال و كانون هموفیلی ایران برای دعوت رسمی از بیماران  در انتظار پاسخ این نامه خواهد بود. لازم به ذكر است طبق اظهار بیماران چند تجمع خودجوش بدون هماهنگی با دفتر مرکزی كانون مقابل سازمان غذا و داو و وزارت بهداشت ، ساختمان وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی انجام گرفته است اما  عملا بی حاصل بوده و دسترسی بیماران به دارو حتی در موارد اورژانس نیز محقق نگردیده است.

اظهار امیدواری می نمائیم با موافقت استانداری تهران و صدور مجوز لازم برای این گردهمایی فریاد مظلومیت و همچنین مخاطراتی كه این بیماران را در شرایط كنونی تهدید می كند به گوش همگان برسد. ما بسیار متاسفیم كه وزارت بهداشت و درمان، درد و رنجی را كه بیماران و خانواده های آنها متحمل می شوند درك ننموده و باور ندارند صدمات وارده به بیماران غیر قابل جبران است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha