سلامت نیوز : مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: وزارت بهداشت باید برنامه منسجمی را برای پیشگیری از بیماری ایدز در بین دانش آموزان به آموزش و پرورش ارائه دهد.

"محمد چینیان" در گفت‌و‌گو با ایلنا در واکنش به برخی گلایه‌ها مبنی بر کم‌کاری وزارت آموزش و پرورش در زمینه آموزش دانش آموزان برای پیشگیری از ابتلا آنها به بیماری ایدز گفت: در بعد پیشگیری از بیماری واگیر از جمله هپاتیت و ایدزفعالیت‌های بسیار زیادی در آموزش و پرورش انجام شده است که مهم‌ترین آن گنجاندن راه‌های انتقال بیماری ایدز و حتی راههای پیشگیری از آن درکتب درسی است.

وی با تاکید براینکه وزارت بهداشت باید برنامه منسجمی را در این زمینه به وزارت آموزش و پرورش ارائه دهد، افزود: ‌ وزارت بهداشت به ما اعلام کند که آموزش‌های پیشگیری از ابتلا دانش آموزان به بیماری ایدز باید چه محتوایی داشته باشد.

چینیان خاطرنشان کرد: اگر وزارت بهداشت برنامه منسجمی را به آموزش و پرورش در این زمینه ارائه کند برنامه‌ریزی می‌کنیم تا آموزش‌های لازم را به دانش آموزان بدهیم.

به گفته وی اگر نیاز باشد دانش آموزان فراتر از چیزی که در کتب درسی آمده، بدانند باید برنامه منسجمی وجود داشته باشد تابر اساس آن فعالیت کنیم.

مدیرکل دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش درادامه به ابتلای  ۸. ۲۸ درصد ازدانش آموزان به چاقی اشاره کرد و افزود: چاقی درکودکان و نوجوانان شیوع جهانی دارد و مختص کشور ما نیست.

وی تصریح کرد: دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش، برنامه آموزشی را در این زمینه دنبال می‌کند که دارای سه بعد دانش آموزی، والدین و همچنین همکاران دراین حوزه است.

چینیان ساماندهی پایگاه‌های تغذیه سالم در مدارس را از برنامه‌های در دستور کار دفتر سلامت وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: امسال هم جشنواره غذای سنتی را در تمامی استان‌های کشور برگزارخواهیم کرد تا بتوانیم فرهنگ مصرف غذای سالم را در بین دانش آموزان اشاعه دهیم.

او همچنین تاکید کرد: با تصویب سند ملی تغذیه  و همچنین سند ملی تحرک فیزیکی، برنامه‌های متنوعی را در زمینه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر نیز در دستور کار داریم که یکی از آنها ورزش‌های پایه است که  تا حد بسیار زیادی می‌تواند تحرک‌های فیزیکی را در دانش اموزان ایجادکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha