سلامت نیوز : نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آمادگی برای پیگیری مجدد مشکل مالیاتی پزشکان تاحصول قطعی نتیجه وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ محمد رضا پورابراهیمی در جمع پزشکان، اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به پیگیری های قبلی در خصوص حل مشکل مالیاتی پزشکان افزود: در سال گذشته با انجام مکاتبات و تشکیل جلسات متعدد با رییس سازمان مالیاتی کشور وبه تبع آن دراستان کرمان ،مسئله مالیاتی پزشکان تاحدی مرتفع شد اما با توجه به درخواست مجدد جامعه پزشکی،آمادگی برای پیگیری مجدد مشکل مالیاتی پزشکان تاحصول قطعی نتیجه وجود دارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پزشکان داروساز نیز در خصوص نحوه قرار گرفتن در فهرست طرح جدید مالیاتی گلایه دارند تصریح کرد:در آینده نزدیک این موضوع با مدیریت مالیاتی استان مطرح می شود تا هرچه سریعتر درجهت حل این مسئله تجدید نظر به عمل آید.

وی در ادامه با تاکید برنقش اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به ویژه مراکز دانشگاهی مرتبط با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تولید علم خاطر نشان کرد: با توجه به خیزش بزرگ علمی که در دانشگاه ها به وجود آمده، جایگاه مراکز علمی در افزایش توان علمی کشور با رویکرد اقتصاد دانش بنیان از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر ظرفیت سازی و ایجاد ظرفیت های علمی از محل تجاری سازی و خلق ثروت از راه علم در اقتصاد ملی اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری و مجلس شورای اسلامی از دولت جدید به کار گیری اقتصاد دانش بنیان در فرایندهای اقتصادی است.

پورابراهیمی با تبریک کسب رتبه نخست علمی کشور در منطقه، به تمامی تلاشگران عرصه علم و دانش افزود: در حال حاضر ایران با پشت سر گذاشتن کشور ترکیه، توانسته به رتبه نخست علمی در سطح منطقه دست یابد که این مسئله نشانگر این است که می‌توانیم در جهت ایجاد اقتصاد دانش بنیان گام برداریم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، ایران را کشوری که بر مزیت های نسبی و درآمد حاصل از آن تکیه زده است دانست و تاکید کرد: این مزیت های نسبی که فروش نفت و مواد معدنی بخشی از آن است، دارای منافع کوتاه مدت و تمام شدنی است و تا همیشه نمی توان به آن تکیه کرد و امیدوار بود.

پورابراهیمی با تاکید بر اینکه باید به سمت اقتصاد دانش بنیان پیش رفت اظهار کرد: در حال حاضر هند با تولید و فروش نرم افزار رایانه به درآمدی به مراتب بالاتر از درآمد ناشی از فروش نفت ایران دست یافته است.

وی با بیان اینکه باید با عبور از مزیت های نسبی به مزیت رسید، افزود: اگر ایران می خواهد کشوری توسعه یافته در جهان شود، باید به سمت خلق مزیت و اقتصاد دانش بنیان برود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه رسیدن به اقتصاد دانش بنیان، مانع از استفاده از درآمدهای حاصل از مزیت‌های نسبی مثل نفت نخواهد شد، افزود: این درآمد اضافه می تواند در بخش های مختلفی از قبیل صنعت و کشاورزی مورد استفاده بهتر قرار گیرد.

وی دربخشی دیگر از سخنانش با بیان اینکه سال گذشته بزرگ ترین شوک ارزی تاریخ کشور رخ داد افزود: بخشی از این تورم و مشکلات اقتصادی سال 91 به مسئله تحریم ها و بخشی دیگر به سوء تدبیرها در حوزه اقتصاد کشور برمی گردد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انجام برخی از کارهای غیرتخصصی در حوزه اقتصاد به شدت گرفتن بحران اقتصادی و تحریم های دشمن کمک کرد، خاطرنشان کرد: کاهش صادرات نفت به میزان یک چهارم پیش بینی ها در بودجه پیامدهای سنگینی در وضعیت معیشتی مردم داشت.

وی با تاکید بر اینکه تحریم ها علاوه بر پیامدهای ناگوار، پیامدهای مثبتی نیز برای کشور به دنبال داشته است، تصریح کرد: کاهش وابستگی ایران به بودجه نفتی و افزایش صادرات و کاهش واردات، از پیامدهای مثبت تحریم ها و به نوعی تبدیل تهدیدها به فرصت بود.

پورابراهیمی کاهش واردات را به معنای کاهش مصرف ندانست و یادآور شد: افزایش قیمت دلار موجب استفاده بیشتر از تولیدات ملی و حرکت به سمت کاهش واردات بود.

وی با اشاره به اینکه بودجه سال 92 بر اساس افزایش روزانه یک میلیون و 380 هزار بشکه نفت تنظیم شده است، افزود: این در شرایطی است که در سال 91 بودجه بر اساس فروش دو و نیم میلیون بشکه نفت در روز محاسبه شده بود که این خود نشانگر کاهش تقریبی 50 درصدی وابستگی بودجه به فروش نفت و درآمدهای ناشی از آن است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس میزان ورودی و خروجی ارز کشور را تا پیش از تحریم ها منفی اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر یک تعادل نسبی در منابع و مصارف ارزی به وجود آمده که پیش بینی می‌شود در شش ماهه دوم امسال منابع و مصارف ارزی بدون تکیه بر فروش نفت به یک بالانس و تعادل و به نوعی خودکنترلی در بحث ارز برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha