سلامت نیوز : معاون داروی سازمان غذا و دارو درخصوص پرداخت یارانه به بیماران صعب العلاج از پوشش بیمه ای برای این بیماران خبر داد.

شمسعلی رضازاده در گفت و گو با پانا، با اشاره به پوشش بیمه ای بیماران صعب العلاج، اظهار کرد: با پوشش بیمه ای که بیماران صعب العلاج قرار می گیرند، می توانند داروهای خود را تقریبا به صورت رایگان دریافت کنند.

معاون داروی سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه یارانه برای بیماران صعب العلاج مانند بیماران سرطانی در نظر گرفته می شود، تصریح کرد: با اختصاص یارانه آن ها در تامین هزینه بیماری خود مشکلات خاصی را تجربه نمی کنند.
 
این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه پرداخت یارانه در قالب تفاهم نامه با مرکز بیمه گر خواهد بود، خاطرنشان کرد: سعی می کنیم پرداخت یارانه به این بیماران را هر چه سریعتر در دستور کار قرار دهیم.
 
وی همچنین رضازاده یادآور شد: در حال حاضر بخشی از هزینه های این بیماران توسط بیمه ها پرداخت می شود بخش دیگر را نیز به صورت یارانه معاونت درمان وزارت بهداشت پرداخت می کند که با این برنامه همه هزینه را یک طرف تأمین می کند.
 
رضازاده در پایان خاطرنشان کرد: برای هر دارو به صورت جداگانه درصد پرداخت بیمار را تعریف می کنیم و سعی خواهیم کرد که توان مالی بیماران نیز مد نظر قرار بگیرد.
 
وی درخصوص زمان پرداخت هزینه بیماران صعب العلاج نیز گفت: سعی ما این است که از ماه آینده بتوانیم پرداخت ها به این دسته از بیماران را آغاز کنیم.

به دنبال حذف ارز مرجع برای تامین داروهای وارداتی بیماران خاص و صعب العلاج، بودجه ای در حدود 2200 میلیارد تومان به عنوان یارانه مابه التفاوت قیمت این قبیل داروها، اختصاص داده شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha