پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7808

دانشجویان علوم پزشکی نبود متولی دانشجویی به صورت مستقل در وزارت بهداشت، ابلاغ نشدن آئین نامه شورای صنفی، وضعیت دانشجویان شبانه و نحوه پذیرش دانشجو در شعب بین المللی دانشگاه های علوم پزشکی را مورد انتقاد قرار دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست خود با وزیر بهداشت بر مسائل و مشکلات خود در زمینه های مختلف تأکید کردند.

برومند دبیر شورای نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به مدت زمان باقی مانده به آزمون دستیاری سال 86، بر ضرورت شفاف سازی آئین نامه های استعداد درخشان تأکید کرد و گفت: حدود 90 درصد دانشجویان پزشکی این دانشگاه بر اساس تعریف آئین نامه جزء استعدادهای درخشان محسوب می شوند، در حالی که هنوز آئین نامه ابلاغ نشده است و این دانشجویان تکلیف خود را نمی دانند.

وی با انتقاد از طرح نیروی انسانی فارغ التحصیلان گروه پزشکی گفت: آیا هنوز محرومیت در بخش های مختلف کشور به پایان نرسیده است که بتوانید طرح نیروی انسانی را حذف کنید تا امکان شرکت دانشجویان در آزمون دستیاری به راحتی فراهم شود.

برومند کمبود جسد برای تشریح در رشته پزشکی را یکی از کمبودهای اساسی این رشته برشمرد و گفت: امتحانات پایان ترم دانشجویان نیز فشار زیادی را ایجاد می کند که بهتر است این امتحانات طی دو هفته برگزار شود.

امین محمدی از مرکز پژوهش های دانشجویی این دانشگاه نیز با اشاره به لزوم توجه بیشتر به فعالیت های پژوهشی دانشجویان، خواستار تعیین بودجه مستقل برای کمیته های تحقیقاتی دانشجویی شد.

محمدباقر غروی دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی تهران با انتقاد از آئین نامه خوابگاهها و وضعیت دانشجویان شبانه یاد آور شد: دانشجویان شبانه دانشگاه مشکلات زیادی دارند، از سویی به آنها اعلام می شود که خوابگاه به آنها تعلق نمی گیرد و از سوی دیگر ظرفیتی برای پذیرش آنها تعیین می شود. پس زمانی که دانشجوی شبانه می پذیرید باید به آنها امکانات نیز بدهید.

وی با انتقاد از وجود پست های مدیریتی که در دانشگاه در اختیار پزشکان قرار دارد، گفت: آیا تربیت نیروی انسانی در رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی با این میزان هزینه باید بی فایده رها شود. معیار انتخاب مدیران نیز مشخص نیست.

وی با انتقاد جدی نسبت به نبود شورای صنفی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور خاطرنشان کرد: تنها، دانشگاه علوم پزشکی تهران شورای صنفی دارد و به دلیل عدم ابلاغ آئین نامه شورای صنفی و نبود متولی دانشجویی در وزارت بهداشت، این شورا در دیگر دانشگاه ها تشکیل نشده است.

غروی از وزیر بهداشت قول گرفت که وی دیداری با فعالان دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی داشته باشند و تأکید کرد: اگر وزارت بهداشت معاونت دانشجویی به صورت مستقل داشته باشد بسیاری از مسائل دانشجویان در این میان رفع می شود.

مهدی یوسفی به نمایندگی از دانشجویان رتبه های برتر کارشناسی ارشد، به نبود هیچ نهاد حمایتی برای این دانشجویان اشاره کرده و گفت: معافیت از سربازی، عضویت در کانون نخبگان وزارت بهداشت، اولویت برای سرباز هیئت علمی از درخواستهای این دانشجویان است که متاسفانه پس از مراجعه به نظام وظیفه و وزارت بهداشت جواب درستی دریافت نکرده ایم.

عباسی نژاد نماینده انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی تهران نیز با اشاره به لزوم فعالیت های سیاسی و فرهنگی دانشجویان گفت: شنیده شده است که برای برخی از برنامه های سیاسی و فرهنگی و دانشجویی که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود از جانب وزارت بهداشت نسبت به دانشگاه ما فشارهایی وجود دارد. آیا نمی خواهیم نیروهای نخبه را به گونه ای تربیت کنیم که پاسدار ارزشها و اندیشه های انقلاب باشند.

یکی از دانشجویان دانشگاه نیز که خود را معرفی نکرد با انتقاد از نحوه پذیرش دانشجو در شعب بین المللی دانشگاه، این موضوع را غلبه نگاه ثروت مداری بر علم مداری دانست و گفت: دانشجویی که پولدار تر است به راحتی به خارج می رود و ایجاد این شعب بین المللی برای تربیت دانشجوی پزشکی با 12 میلیون تومان شهریه انگیزه رفتن را از میان نمی برد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha