سلامت نیوز : مدیر کل بیمه سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باانتقاد از پرداخت مابه‌التفاوت داروها به حساب بیماران گفت: این کار اشتباه است و یارانه داروها باید به بیمه داده شود تا از این طریق پرداخت آن انجام شود.

محمدباقر هوشنگی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه تنها راه‌حل برطرف کردن مشکلات حوزه سلامت و درمان اجرای دقیق طرح پزشک خانواده است اظهار داشت: این طرح هم اکنون با توافق وزارت بهداشت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح کشور در حال اجراست.

وی تصریح کرد: پس از اجرای طرح پزشک خانواده به صورت پایلوت در چند استان جلسه مشترکی بین وزرای بهداشت و رفاه برگزار شد و پس از رفع موانع جمع‌بندی جدیدی برای اجرای طرح پزشک خانواده در نظر گرفته شد.

هوشنگی بیان داشت: باید در اجرای طرح پزشک خانواده تمام شرایط را در نظر گرفت چرا که با کوچکترین اشتباه طرح به بیراهه می‌رود.

مدیر کل بیمه سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه بیمه‌ای پوشش داروهای جدید است که در این راستا نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با انتقاد از پرداخت یارانه از سوی وزارت بهداشت به بیماران صعب‌العلاج به عنوان مابه‌التفاوت دارو گفت: این روش، روش درستی نیست و باید اصلاح شود.

هوشنگی بیان داشت: وزارت بهداشت باید اعتبارات مابه‌التفاوت داروهای گران قیمت را به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین بیمه‌ها بدهد تا از این طریق این افزایش دارو به بیماران مورد نظر پرداخت شود.

مدیر کل بیمه سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: جلسه‌ای حدود یک هفته پیش با حضور وزرای بهداشت و رفاه در خصوص موضوع اشاره شده برگزار شد که امیدواریم با توافقی که صورت گرفته است پرداخت مابه‌التفاوت داروها به بیمه‌ها برگردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha