سلامت نیوز : عضو هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه افزایش قیمت دارو برای تأمین اجتماعی ۱۲۰۰ میلیارد تومان بار مالی داشته است، گفت: برای تأمین داروی بیماران سرطانی و خاص ۱۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

صمدا‌لله فیروزی در گفت‌وگو با فارس درباره تعهدات تأمین اجتماعی در تأمین داروها علی‌رغم افزایش قیمت‌ها اظهار داشت: اعضای این سازمان نیز عضوی از جامعه محسوب می‌شوند و حق عمومی دارند در صورتی که بیت ‌المال برای آحاد جامعه تعریف شده است بنابراین باید بیمه شدگان تأمین اجتماعی نیز جزوی از آن باشند.

وی ادامه داد: ما بعنوان بیمه پردازانی که خرج خود را از جیب خودمان می‌دهیم و بیمه شده‌ای که حق بیمه پرداخت می‌کند و از طریق آن نیز حقوق مستمری و هزینه‌های درمان دریافت می‌کند محسوب می‌شویم.

فیروزی با بیان اینکه جمعیت تحت پوشش تأمین اجتماعی 36 میلیون نفر است که نیمی از جمعیت کشور محسوب می‌شود، بیان داشت: جمعیت تحت پوشش این سازمان با اتکا به جیب خودشان اداره می‌شوند.

عضو هیئت مدیره تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: اگر وضعیتی مانند افزایش قیمت دارو در جامعه اتفاق می‌افتد باید تأمین اجتماعی نیز در آن لحاظ شود و از خدمات دولتی مانند یارانه دارو بهره ببرد.

وی بیان داشت: با توجه به افزایش قیمت داروها در مرحله نخست 1200 میلیارد تومان برای سازمان تأمین اجتماعی بار مالی داشت که این عدد در مقابل بودجه 31 هزار میلیارد تومانی تأمین اجتماعی در سال‌جاری رقم قابل توجهی است.

فیروزی خاطرنشان کرد: در مرحله نخست افزایش قیمت‌های دارو سه حالت را برای کمک به بیمه شدگان در نظر گرفته‌ایم که تأمین بار مالی بیماران خاص و سرطانی در اولویت قرار گرفته است که در این خصوص 150 میلیارد تومان اختصاص داده‌ایم و از 15 تیر نیز پرداخت شده است.

وی ادامه داد: داروهای با قیمت بالا و کمک‌های دولتی برای تأمین داروهای بیمه شدگان تأمین اجتماعی نیز از مواردی است که هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی در حال بررسی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha