استفاده بیش از حد از تلفن همراه موجب می‌شود كه بدن فرد مدام در حالت غیر فعال و بی حركت باشد و این امر منجر به افزایش وزن می‌شود.

استفاده افراطی از تلفن همراه مهمترین عامل چاقی
سلامت نیوز : مطالعات اخیر محققان دانشگاه كنت اوهایو نشان می‌دهد كه استفاده افراطی از تلفن همراه، مهمترین عامل چاقی و اضافه وزن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ابتکار ؛ استفاده بیش از حد از تلفن همراه موجب می‌شود كه بدن فرد مدام در حالت غیر فعال و بی حركت باشد و این امر منجر به افزایش وزن می‌شود.با پیشرفت تكنولوژی‌های مختلف قابل نصب روی تلفن همراه، این وسیله به یك ابزار مهیج برای تمام سنین تبدیل شده است. افراد به خصوص نوجوانان زمان زیادی را با تلفن همراه خود می‌گذرانند.

گشت و گذار در اینترنت، بازی‌های رایانه ای، ارسال پیامك و موارد دیگر باعث می‌شود كه افراد هنگام استفاده از تلفن همراه متوجه گذر زمان نشوند.بعضی از افراد عادت دارند كه هنگام استفاده از تلفن همراه از تنقلات مختلف استفاده كنند و این موضوع نیز فرآیند افزایش وزن را تشدید می‌كند.

معمولاً هنگام استفاده از تلفن همراه، ستون فقرات و گردن در حالت مناسبی قرار ندارد. پس از ساعت‌های طولانی استفاده از تلفن همراه، عضلات منقبض می‌شوند.یكی دیگر از عوامل موثر در ارتباط بین تلفن همراه و افزایش وزن، استفاده از آن در رختخواب است.

افرادی كه قبل از خواب از تلفن همراه استفاده می‌كنند، دیرتر می‌خوابند و خواب راحت و منظمی ندارند و بی توجهی به ساعات خواب و كم خوابی نیز یكی از مهمترین عوامل چاقی است.

در این تحقیق، بیش از 500 كاربر تلفن همراه در سنین و شغل‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته اند. نتیجه این تحقیق محققان را شگفت زده كرد چراكه برخی از نوجوانان دبیرستانی، بیش از 14 ساعت در روز سرگرم تلفن همراه خود بوده اند. محققان بر این باورند كه نسل جدید گوشی‌های هوشمند منجر به گسترش سبك زندگی بی تحرك شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha