یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۷
کد خبر: 78095

سلامت نیوز : یک متخصص پوست، مو و زیبایی با بیان اینکه خونریزی‌های ناگهانی، زایمان، رژیم‌های سخت غذایی، کمبود پروتئین، فقر آهن و غیره سبب ریزش مو می‌شوند، تاکید کرد: مصرف دخانیات نیز سبب تشدید ریزش مو می‌شود.

دکتر مهرداد ملک در گفت وگو با (ایسنا) ، به بیان دلایل ریزش مو پرداخت و گفت: اگرچه دلایل محیطی نقش مهمی در ریزش مو دارند، اما در صورت وجود عوامل ارثی روند ریزش مو در فرد سریعتر رخ داده و تشدید می‌شود.

به گفته ملک، پس از 20 سالگی در هر دهه از عمر درصدی از حجم موهای فرد کم می شود که این امر در مردان شایع‌تر است تا آن جا که در سن 50 سالگی مردان نیمی از حجم موی خود را از دست خواهند داد.

ملک ریزش 50 تا 100 تار مو را در طول روز معمولی دانست و گفت: در صورت استحمام ریزش تا 150 تار مو نیز طبیعی است و جای هیچ گونه نگرانی و مراجعه به پزشک ندارد.

وی با بیان اینکه خونریزی‌های ناگهانی، زایمان، رژیم‌های سخت غذایی، کمبود پروتئین، فقر آهن و ... سبب ریزش مو می‌شوند، تاکید کرد: مصرف دخانیات نیز سبب تشدید ریزش مو می شود.

ملک سپس با بیان اینکه عوامل محیطی فیزیکال سبب ریزش مو می‌شوند، گفت: استفاده طولانی مدت از اتوی مو، سشوار و سایر وسایل حالت دهنده سبب ریزش مو می‌شود، ضمن اینکه استفاده ار صاف کننده‌ها و فر کننده‌های شیمیایی نیز این روند را تشدید می‌کند.

وی استفاده از رژیم‌های غذایی صحیح، پرهیز از عوامل شیمیایی و فیزیکی مضر، پرهیز از استرس‌های روحی، توجه به سلامت عمومی و استفاده از مواد بهداشتی استاندارد را برای جلوگیری از ابتلا به ریزش مو توصیه کرد.

وی در ادامه استفاده از شامپوها و شوینده‌های استاندارد رابرای جلوگیری از ریزش مو به افراد توصیه و تاکید کرد: گران بودن محصولات دلیلی بر سلامت آنها نیست و محصول استاندارد محصولی است که مجوزهای استاندارد لازم را کسب کرده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha