سلامت نیوز :  یک دندانپزشک معتقد است: مسواک زدن در طول روز و شست و شوی دهان با آب نمک می‌تواند بوی بد دهان در افراد روزه دار را کاهش دهد.

دکتر شاهرخ رسولی تبار در گفت وگو با (ایسنا) ، اظهار داشت: برای کاهش بوی بد دهان در طول روز لازم است افراد پس از خوردن سحری مسواک زدن و استفاده از نخ دندان را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: وقتی که فرد سحری می خورد مقداری از مواد غذایی در دهان و بین دندان‌های وی باقی می‌ماند که از عوامل بروز بوی بد دهان در طول روز است که فرد می تواند با چند بار مسواک زدن و نخ دندان در طی روز نیز این مشکل را تا حدودی برطرف کند.

به گفته این دندانپزشک چون فرد روزه دار بین سحر و افطار ساعت‌های طولانی از خوردن و آشامیدن پرهیز می‌کند، تعدادی از میکروب‌های فرصت طلب در این مدت در دهان رشد و تکثیر می‌کنند و بالانس میکروبی ناحیه دهان را بر هم می زنند که باعث بدبویی دهان می‌شود.

رسولی تبار خاطرنشان کرد: افراد می توانند با آب و نمک یک دهان شویه مناسب برای خود تهیه کنند و در طی روز چند بار دهان خود را با آن شست و شو دهند تا PH دهان در حد طبیعی حفظ شود و زمینه برای رشد میکروب ها فراهم نشود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اقدامات دندانپزشکی باعث باطل شدن روزه می شود، گفت: کارهای معمول دندانپزشکی مثل معانیه و اقدامات اولیه مشکلی برای روزه دار ایجاد نخواهد کرد.

این دندانپزشک یادآوری کرد: در سایر موارد از جمله جراحی و ... نیز چنانچه چیزی وارد دستگاه گوارش فرد نشود مشکلی برای روزه دار پیش نخواهد آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha