یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 78102

سلامت نیوز :  یک متخصص تغذیه گفت: نوع ساختار در تجمیع چربی بدن بر اساس زمینه وراثتی شکل می‌گیرد.

دکتر سید علی کشاورز در گفت‌وگو با (ایسنا)، عنوان کرد: متعادل نبودن برنامه غذایی و افراط در مصرف غذاهای چرب و مواد قندی در زمانی که بدن فعالیت منظمی ندارد منجر به چاقی می‌شود.

وی بر نقش گسترش شهرنشینی در افزایش میزان چاقی بین مردم تاکید کرد و گفت: مردم ما چندان عادت به ورزش کردن برای حفظ سلامتی ندارند و با وجود وسایلی نظیر آسانسور، پله برقی و ... تحرک عادی مردم هر روزه کمتر و چاقی بیشتر می‌شود.

این متخصص در خصوص کاهش چربی‌های ذخیره بدن اظهار کرد: افراد با ایجاد تعادل بین دریافت انرژی و فعالیت می‌توانند ذخیره چربی در بدن خود را کم کنند و این از راه ایجاد نظم در فعالیت‌های ورزشی و میزان انرژی در تغذیه روزانه ممکن می‌شود.

وی کمربندهای لاغری را در کاهش چربی‌های موضعی بی‌اثر دانست و گفت: محصولاتی نظیر کمربندهای لاغری و ژل‌های موضعی در کنار ورزش اثربخش است اما به تنهایی موجب لاغری نمی‌شود.

این متخصص تغذیه افزود: ورزش کردن با دستگاه‌های اچ دی سلکتور با ضربه زدن و ایجاد موج در سلول‌های بدن به کاهش چربی کمک می‌کند این دستگاه‌ها در کنار رژیم مناسب می‌تواند اثرات خوبی بر روی تناسب اندام داشته باشد.

کشاورز در رابطه با خطراتی که چاقی برای انسان دارد، گفت: افزایش چاقی موجب بروز بیماری‌های خطرناک دیابت، گرفتگی رگ‌های قلب، سندرم متابولیک و چربی کبد می‌شود و با افزایش چاقی احتمال ابتلا به این بیماری‌ها هم بیشتر می‌شود.

این متخصص از افزایش میزان مسمومیت ناشی از مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در فصل تابستان هشدار داد و گفت: این مواد غذایی ممکن است آلودگی‌های میکروبی، قارچی و یا سمی به همراه داشته باشد و فسادهای ترکیباتی در بدن به وجود بیاورد.

کشاورز با بیان این که مصرف کلسیم خطر آلودگی‌های قارچی و میکروبی را کم می‌کند، ادامه داد: تا وقتی که فرد دچار تهوع و اسهال است می‌توان شدت مسمومیت‌های میکروبی را با مصرف کلسیم کاهش داد اما اگر سم تولید شده ناشی از فسادهای ترکیباتی بیشتر شود، نگران‌ کننده است و باید اقدامات بعدی درمان انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha