یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷
کد خبر: 78106

سلامت نیوز : کارشناسان سلامت می‌گویند: هرچند هر روز برای ترک سیگار مناسب است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که ماه رمضان از این نظر فرصت مغتنمی برای سیگاری‌ها است چون در این ماه مبارک ترک سیگار بسیار آسان‌تر می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ نتایج تحقیقات مختلف حاکی از آن است که 70 درصد افراد سیگاری تمایل به ترک سیگار دارند اما به دلیل اعتیاد به نیکوتین قادر به انجام این کار نیستند.

ترک سیگار تا حد زیادی به قدرت اراده فرد بستگی دارد و در ماه رمضان که افراد بواسطه روزه‌داری به سطح مطلوبی از سلامت جسم و روان دست پیدا می‌کنند خیلی راحت‌تر می‌توانند سیگار را ترک کنند.

«محمد اشرف»، استاد کالج پزشکی لاهور در پاکستان در مورد فواید ترک سیگار گفت: تنها 20 دقیقه‌ پس از ترک سیگار، ضربان قلب آرام می‌شود و 12 ساعت پس از عملی کردن این تصمیم، میزان منواکسیدکربن در خون فرد به حد طبیعی می‌رسد و با گذشت زمان بیشتر احتمال حمله قلبی در فرد به طور چشمگیر کاهش می‌یابد.

این پزشک همچنین اظهار داشت: اکثر افراد پس از آن که تصمیم به ترک سیگار می‌گیرند در سه ماه نخست بیشتر مستعد استعمال مجدد سیگار هستند به همین دلیل این افراد باید تلاش کنند تا از قرار گرفتن در شرایطی که آنان را به کشیدن سیگار وسوسه می‌کند، دوری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha