دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳
کد خبر: 78139
سلامت نیوز : روز گذشته 60 نفر از بیماران مبتلا به نقص ایمنی بدن در بهارستان گرد هم آمدند تا صدای اعتراض خود را به گوش نمایندگان‌شان برسانند. به گفته آنان قیمت دارو‌های‌شان بعد از حذف ارز مرجع و قیمت‌گذاری جدید تا 13 برابر افزایش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از حمایت ؛ بیماری نقص سیستم ایمنی به بیماری گفته می‌شود که با بروز مشکل در نظام دفاعی بدن، آن را مستعد عفونت می‌کند. این گروه از بیماران به درمان‌های آنتی‌بیوتیک پاسخ نمی‌دهند و عفونت در بدنشان کنترل نمی‌شود و در گذشته همین موضوع موجب مرگ آنان می‌شد.

ماهیانه 2 میلیون تومان برای دارو
یکی از مشکل‌هایی که بیماران مبتلا به نقص ایمنی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند پرداخت هزینه‌های سرسام‌آور داروست. مادر محمد غنی، کودک 10 ساله‌ای که به این بیماری مبتلا شده است به «حمایت» می‌گوید: پسرم به یکی از 5 نوع بیماری نقص سیستم ایمنی بدن متبلاست و باید داروی فاکتور 7 به او تزریق کنم؛ تاکنون ماهانه حدود 300 تا 400 هزار تومان می‌شد؛ اما اکنون قیمت دارو به 2 میلیون تومان رسیده است. این دارو برای بیماران مبتلا به نقص ایمنی مانند اکسیژن برای انسان سالم است و اگر به بدن‌شان نرسد مرگ حتمی است.وی با بیان اینکه مشکلات بیماران و خانواده‌‌های آنان به تامین قیمت دارو منحصر نمی‌شود، می‌افزاید: این داروها فقط در داروخانه‌های خاص پیدا می‌شود و از این نظر نیز تهیه آن مشکل است.

کمیسیون بهداشت تصمیم‌گیری خواهد کرد
عبدالرحمان رستمیان، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با توجه به تجمع بیماران مبتلا به نقص سیستم ایمنی در مقابل مجلس، تایید می‌کند که مشکلات آنان در چند وقت اخیر افزایش یافته است و در این باره می‌گوید: بیماران مبتلا به بیماری نقص سیستم ایمنی بدن مجبورند تا هر ماه از داروی ICIG استفاده کنند در حالی که قیمت این دارو بسیار گران و پرداخت این هزینه برای آنان دشوار است و سه شنبه به مشکل آنها رسیدگی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha