دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 78140
سلامت نیوز : رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان گفت: بازار محصولات لبنی مافیایی نیست و اتفاقا فضای بازار محصولات لبنی کاملا رقابتی است.محمد‌جواد تقوی اظهار کرد: از ابتدای تیرماه تاکنون 380 هزار بازرسی از واحدهای صنفی سراسر کشور به مناسبت ماه مبارک رمضان انجام گرفته که از این میزان بازرسی 28 هزار پرونده در خصوص تخلفات شناسایی شده تشکیل شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از حمایت ؛ وی افزود: عمده‌ترین طرح‌های بازرسی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود که نشان‌دهنده اهمیت تنظیم بازار و زنجیره تامین برای این ماه است.

رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با بیان اینکه عمده‌ترین بازرسی‌های کالا در ماه مبارک رمضان شامل مواد پروتئینی، لبنی، روغن، شکر، برنج و خرما اظهار کرد: طرح بازرسی ماه مبارک رمضان شامل گران‌فروشی، کم‌فروشی و احتکار این نوع کالاهاست.

وی ادامه داد: در حال حاضر تلفن پاسخ گویی به شکایات مردمی به صورت دو شیفت زنده و یک شیفت پیام‌گیر در حال انجام وظیفه است و به محض دریافت شکایات مردمی به آنها در اسرع وقت رسیدگی می‌کند. وی گفت: تاکنون 15 هزار پیگیری و شکایت مردمی به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان انتقال داده شده که البته نیمی از آنها بند تخلف بوده است.

همچنین حسن رادمرد معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا (طرح ضیافت) به مناسبت ماه مبارک رمضان گفت: برای تامین به موقع کالاهای مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری بسیار پررنگ اصناف، در 400 نقطه کشور نمایشگاه‌های طرح ضیافت برگزار کرد.

وی افزود: برگزاری این نمایشگاه‌ها و توزیع کالاهای اساسی مردم در آنها منجر به برقراری ثبات و تنظیم بیشتر بازار شد که به طور کلی هم به نفع تولید کننده و هم مصرف‌کننده است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه در شبکه های توزیع کشور برای ماه مبارک رمضان مقادیر قابل توجهی کالا عرضه شده است، اظهار کرد: تاکنون 350 هزار تن کالا برای ماه مبارک رمضان از طریق شبکه های توزیع‌(نمایشگاه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مغازه‌های خرده‌فروشی، فروشگاه‌های ویژه فرهنگیان و ...) عرضه شده است. وی ادامه داد: ما در این ایام سعی کردیم تمامی مایحتاج مردم برای این ماه را با قیمت مصوب و مناسب عرضه کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha