دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
سلامت نیوز : اعضاء بدن یک دختر بچۀ یک ساله که در بیمارستان ابوذر اهواز دچار مرگ مغزی شده بود، توسط تیم هماهنگی پیوند اعضاء بیمارستان گلستان و با رضایت خانواده وی برای پیوند به بیماران نیازمند از بدن وی خارج شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ؛ عباس چنانه مدیر مرکز پیوند اعضا در بیمارستان گلستان اهواز در این خصوص اظهارداشت: صبح روز گذشته با تلاش تیم پیوند اعضا و دکتر امین بحرینی، فوق تخصص پیوند اعضاء بیمارستان گلستان، دو کلیه و کبد "آتنا بهمنی"، کودک یک سالۀ مرگ مغزی شده از بدن وی خارج و برای پیوند به شیراز انتقال داده شد.

وی افزود: در حین انجام این عمل مهم، نکته ای که به ما روحیۀ مضاعف می‌بخشید، سعۀ صدر و خویشتن داری والدین آتنا بود که جای بسی تقدیر دارد. صادق بهمنی و همسرش با وجود سن کمی که دارند به خوبی و به موقع تصمیم به اهداء اعضای فرزندشان گرفتند و مانع مرگ بیماران نیازمند دیگر شدند.

مدیر مرکز پیوند اعضا در بیمارستان گلستان اهواز عنوان کرد:‌ در حال حاضر در تمامی شهرهای استان یک تیم رابط پیوند وجود دارد تا در صورتی که با مورد مرگ مغزی مواجه شدند، بتوانند خانواده بیمار مرگ مغزی را مجاب به اهداء عضو کنند.

گفتنی است: آتنا بهمنی کودک یک سالۀ باغملکی، چند روز پیش به دلیل ابتلا به سرماخوردگی شدید و متعاقباَ تشنج، مرگ مغزی شد که با تلاش تیم هماهنگی بیمارستان گلستان اهواز و رضایت خانوادۀ وی، اعضاء بدن این کودک به سه بیمار نیازمند اهداء شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha