سلامت نیوز : معاون دارویی سازمان غذا و دارو با اشاره به صحت داشتن ماجرای خروج ارز دارو برای واردات زین اسب گفت: خوشبختانه این مشکل دیگر در سال ۹۲ رخ نداد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم ؛ شمس‌علی رضازاده در حاشیه نشست خبری تشریح مشکلات دارویی کشور در پاسخ به پرسش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم مبنی بر اینکه بعد از ماه‌ها آیا مسئله تخصیص ارز دارو که برای واردات برخی کالاها از جمله زین اسب صورت پذیرفته بود و مسئولان وزارت بهداشت سابق این مسئله را مدعی شده بودند صحت داشت، اظهار داشت: در حال حاضر تخصیص هزینه‌های ارز دارو از مسیر ما عبور می‌کند و تأییدیه بخش‌های مختلف از جمله پیش‌فاکتورهای مربوطه تأیید می‌شود و بنده خودم این موارد را برای سازمان غذا و دارو تأیید می‌کنم و در نهایت لیست به بانک مرکزی ارسال می‌شود.

وی افزود: در این فضایی که در حدود بیش از 2 ماه بنده مسئولیت این حوزه را به‌عهده گرفتم به‌جرأت می‌توانم عنوان کنم هیچ موردی در این خصوص با این مشکلی که مطرح کردید نداشتیم و ادعایی نیز نسبت به بانک مرکزی نداریم که چنین مشکلاتی ایجاد شده باشد.

رضازاده ادامه داد: چنین مشکلی در سال گذشته اتفاق افتاد زیرا به‌هرحال سوءاستفاده‌ها همیشه در زمانی که رانت سوءاستفاده وجود دارد رخ می‌دهد. وقتی ارز دونرخی وجود داشته باشد و تعریف کالایی نیز وجود داشته باشد این موارد رعایت نمی‌شود و یک بده بستان‌هایی رخ می‌دهد.

وی در پاسخ به این پرسش "یعنی شما صحت مشکل ترخیص ارز دارو به‌جای زین اسب و کالاهای دیگر را تأیید می‌کنید؟"، خاطرنشان کرد: حتماً بوده است ولی بنده در جریان دقیق آن نیستم ولی در زمان مسئولیت ما چنین مشکلی دیگر رخ نداد و ما نیز متعاقباً نسبت به بانک مرکزی ادعایی نداریم.

اواخر سال گذشته احمد شیبانی رئیس سابق سازمان غذا و دارو  با رد اظهارات یکی از مسئولان بانک مرکزی که گفته بود ارز اختصاص یافته و در اختیار وزارت بهداشت صرف خرید کالاهای آرایشی شده است عنوان کرده بود که این موضوع از طرف کسی که خود را از مقامات بانک مرکزی معرفی کرده و خواسته نامش فاش نشود کذب محض بوده و اتفاقاً ما شاکی هستیم که چرا به‌جای اینکه ارز مرجع را به داروهای حیاتی و مورد نیاز و نیز برخی تجهیزات پزشکی که امروز از مهمترین اولویت‌های کشور است اختصاص دهند آن را برای خرید و واردات لوازم آرایشی و خودروهای لوکس اختصاص داده‌اند.

شیبانی بیان کرده بود که انتشار اخباری از منبع ناشناخته یا کسی که خود را از مسئولان بانک مرکزی معرفی کرده، که خواسته نامش هم فاش نشود سندیت ندارد و بیان غیرواقع چنین مطالب کذبی نشان می‌دهد که این فرد یا اطلاع کافی در این خصوص ندارد یا این احتمال وجود دارد که مبالغ بسیار بیشتری از آنچه تاکنون تصور می‌شد و همواره مورد گلایه و شکایت وزارت بهداشت و درمان بوده است بدون کسب نظر این وزارتخانه و برخلاف توافقات قبلی به کالاهای غیرضرور همچون کالاهای آرایشی، غذای سگ، زین اسب، دسته بیل و ... داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha