دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
سلامت نیوز : دبیر انجمن حمایت از بیماران تالاسمی ایران گفت: داروی تزریقی بیماران تالاسمی اصلا در داروخانه‌ها موجود نیست و هر روز تعداد زیادی از بیماران به انجمن مراجعه می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ "محمدرضا مشهدی" در نشست خبری که به منظور بررسی وضعیت دارویی کشور در خبرگزاری نسیم برگزار شد، گفت: شرکت‌های دارویی داخلی دو سال است که مدعی‌اند تمام نیاز بیماران تالاسمی را تامین می‌کنند در حالی که در عمل تعهدات خود را انجام نمی‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: سازمان غذا و دارو چه تدبیری برای عمل نکردن شرکت‌های دارویی به تعهدات خودشان نسبت به تامین داروی بیماران تالاسمی اندیشیده است؟

مشهدی با اشاره به اینکه بیماران تالاسمی در تامین داروی "دسفرال" به شدت تحت فشار هستند، افزود: وقتی دو ماه به بیماران تالاسمی دارو نرسد صدمه اصلی به این بیماران وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دو سال اخیر با مشکل شدید تامین دارو مواجه بوده‌ایم، افزود: ازهمین رو سونامی عوارض تالاسمی در راه است.

مشهدی با تاکید بر اینکه آهن ذخیره شده در بیماران تالاسمی باید کاهش یابد، افزود: توزیع دارویی بیماران تالاسمی به میزان نیاز آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha