باید حق تعرفه‌گذاری به سازمان نظام پزشکی بازگردد تا نظام پزشکی بتواند در امر نظارت نیز دخالت کند تا به مردم هم ظلم نشود.

سلامت نیوز : رییس هیات مدیره نظام پزشکی تهران به تبیین اولویت‌های نظام سلامت در دولت آینده پرداخت و از عدم تنفیذ حکم رییس منتخب سازمان نظام پزشکی توسط رییس‌جمهور انتقاد کرد.

دکترعلی‌اصغر پیوندی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه اگر تعرفه‌ها واقعی نباشند و همه افراد به میل خودشان رفتار کنند، نمی‌توان ساز و کارهای نظارتی را به نحو صحیحی بکار برد، عنوان کرد: باید حق تعرفه‌گذاری به سازمان نظام پزشکی بازگردد تا نظام پزشکی بتواند در امر نظارت نیز دخالت کند تا به مردم هم ظلم نشود.

وی در ادامه به تبیین اولویت‌های نظام سلامت در دولت آینده پرداخت و گفت: اولین اولویت جدی که هم مردم و هم اعضای نظام سلامت با آن درگیرند، بحث دارو است. اکنون متاسفانه دارو در وضع خوبی قرار ندارد و از کمبود نقدینگی و مشکلات مدیریتی رنج می‌برد.

پیوندی افزود: لازم است با مدیریت صحیح، ایجاد منابع جدید و هدایت منابع فعلی مشکل دارو را به گونه‌ای حل کنیم که مردم بتوانند نیازهای اولیه خود به دارو را برآورده کنند.

وی با بیان اینکه در این میان نظام پزشکی به وظیفه کارشناسی خود عمل می‌کند، گفت: اما مسئولیت اصلی تامین دارو به وزارت بهداشت و سایر نهادهای دخیل از جمله بانک مرکزی بازمی‌گردد و باید دست به دست هم دهند تا مشکلات را حل کنند.

رییس هیات مدیره نظام پزشکی تهران اولویت دوم نظام سلامت در دولت آینده را حل مشکل بدهکاری دولت به بیمارستان‌های آموزشی، داروخانه‌ها و ... دانست و گفت: بیشترین آسیب به مردم و سپس کادر درمان وارد می‌شود. به همین علت باید منابع جدیدی تعریف و به سیستم تزریق کرد.

رییس هیات مدیره نظام پزشکی تهران در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از عدم تنفیذ حکم ریاست سازمان نظام پزشکی توسط رییس‌جمهور، گفت: علت این امر برای ما مشخص نیست با اینکه انتخابات نظام پزشکی روند قانونی‌اش را طی کرده، تمام ارگان‌های نظارتی نیز درگیر بوده‌اند و همه‌ بخش‌های دخیل از جمله وزارت بهداشت صحت آن را تایید کرده‌اند، ولی باز هم حکم دکتر زالی امضا نمی‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: رییس‌جمهور منتخب دکتر روحانی با دولت فراگیری که تشکیل می‌دهد، حکم دکتر زالی را هم تنفیذ کند تا نظام پزشکی از این سردرگمی خارج شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha