سلامت نیوز : سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ‌فردا معاونت سازمان غذا و دارو در کمیسیون حاضر می‌شود و نسبت به نداشتن مجوز کرم حلزون از وزارت بهداشت و تبلیغ آن در صدا و سیما توضیح خواهند داد.

"محمدحسین قربانی" در گفت‌وگو با ایلنا در مورد پیگیری ماجرای کرم حلزون در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: این موضوع روز گذشته در کمیسیون مطرح نشد و برنامه‌های از قبل پیش بینی شده مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه کرم حلزون در حالی از صدا و سیما پخش می‌شد که اصلا مجوزی از وزارت بهداشت نداشت، افزود: در حال حاضر جلوی تبلیغات آن در صدا و سیما گرفته شده است تا اینکه وضعیت شرکت تولیدکننده معلوم شود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به این سوال که چرا صدا و سیما کرمی را که مجوزی از وزارت بهداشت ندارد تبلیغ می‌کرد، افزود: ‌فردا معاون سازمان غذا و دارو در کمیسیون حاضر شده و نسبت به این مساله توضیح می‌دهد.

قربانی با طرح این سوال که مگر پفک مجوزی از وزارت بهداشت دارد که صدا و سیما اقدام به تبلیغ آن می‌کند، افزود: ماجرای کرم حلزون هم همین طور است زیرا صدا و سیما پولکی شده است؛ پول می‌گیرد و تبلیغ می‌کند.

وی با تاکید براینکه رسانه‌ها باید بدنبال بررسی مشکلات اساسی جامعه باشند، افزود: موضوعاتی همانند قاچاق مواد مخدر، قوانین مربوط به دخانیات و وضعیت پرداخت بیمه‌ها را رسانه‌ها باید پی‌گیری کنند و در مورد کرم حلزون هم در صورت لزوم مراجع قضایی ورود پیدا می‌کنند.

قربانی با بیان اینکه امروز خیلی از مسائل اجتماعی دست به گریبان مردم شده است، افزود: رسانه‌ها باید به دنبال این بروند که چرا یک بیمار اگر رابطه‌ای نداشته باشد نمی‌تواند در بیمارستان دولتی نوبت بگیرد.

وی ادامه داد: رسانه‌ها باید به دنبال این بروند که چرا قیمت برخی دارو‌ها ۵۰ برابر شده یا اینکه یک بیمار نسخه به دست باید به ۵۰ داروخانه مراجعه کند تا داروی مورد نیاز خود را پیدا کند یا شیمی درمانی بیماران در بیمارستان‌ها ۴،۵ میلیون هزینه دارد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکیدکرد: بنابراین اگر می‌خواهید مجلس و وزارت بهداشت را نسبت به مشکلات مردم حساس کنید بهتر است بر روی مسائلی که مردم را گرفتار کرده است تمرکز کنید نه موضوعاتی همانند کرم حلزون که به هر حال چه مجوز داشت و چه نداشت با آن برخورد شد و جلوی تبلیغ آن در صداوسیما گرفته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha