سلامت نیوز : رئیس بیمارستان بقیه الله از واریز ما به التفاوت قیمت‌های جدید دارو به حساب بانکی بیماران انتقاد کرده و آن را غیرکارشناسانه خواند.

"سید محمدصادق مهدوی" در گفت‌وگو با ایلنا گفت: با توجه به نوسانات قیمت دارو پرداخت یارانه به حساب خانوار‌ها کار خوبی نیست.

وی خاطر نشان کرد: پولی که به عنوان یارانه دارو پرداخت می‌شود ثابت است اما قیمت دارو تغییر می‌کند از همین رو اقدام جالبی به نظر نمی‌آید.

مهدوی به آسیب‌هایی احتمالی پرداخت یارانه دارو به حساب بیماران اشاره کرد وافزود: طبیعی است زمانی که پولی به دست مردم می‌رسد در جای دیگری هزینه شود و بعد برای تهیه دارو مجبور شوند وسیله زندگی خود را بفروشند.

رئیس بیمارستان بقیه الله خاطرنشان کرد: در دنیا دارو را فراهم می‌کنند و با قیمت مناسب در اختیار مردم می‌گذارند از همین رو این راه حل که پول را به حساب خانوار‌ها بریزند راه حل خوبی نیست و به طور حتم مشکلاتی را به بار خواهد آورد.

با گران شدن دارو بعد از تغییر نرخ ارز ما به التفاوت قیمت‌های جدید از جیب بیماران پرداخت شد از همین رو وزارت بهداشت تصمیم گرفت ما به التفاوت قیمت دارو را مستقیم به حساب این بیماران واریز کند.

به گفته وزیر بهداشت یارانه دارو برای جبران این قیمت در اختیار وزارتخانه قرار گرفته است که از این هفته بعد از گرفتن شماره حساب‌های پرداخت یارانه مردم از دولت، مستقیم به حساب ۱۴۰ هزار بیمار صعب‌العلاج واریز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha