دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 78172
سلامت نیوز :  عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران نسبت به تجویز و مصرف بی‌رویه و خودسرانه دارو هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ "رهبر مژدهی آذر" در نشست خبری که به منظور بررسی وضعیت دارویی کشور در خبرگزاری نسیم برگزار شد، گفت: تمام مسائل مربوط به وزارت بهداشت در این زمینه به نحو احسن انجام شده است و به اعتقاد من کارنامه شایسته‌ای داشته‌اند.

وی به رعایت قوانین از سوی سازمان‌های بیمه‌گر تاکید کرد و افزود: اگر دارو را در حد کلان و بدون رعایت استاندارد وارد مملکت کنند اما از طرفی پزشکان و آنهایی که متولی مصرف هستند مانند سازمان‌های بیمه گر قاعده‌ای نداشته باشند، بالاخره روزی وزارت بهداشت بازی را خواهد باخت چرا که تلاش‌هایش بی‌نتیجه خواهد ماند.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران از مصرف و تجویز بی‌رویه دارو انتقاد کرد و گفت: سازمان‌های بیمه‌گر نیز باید به این موارد توجه کنند و اقدامات لازم را برای جلوگیری از چنین وضعیتی انجام دهند.

مژدهی آذر با اشاره به اینکه برای هر دلاری که صرف تامین دارو می‌شود هزینه زیادی به کشور تحمیل می‌شود، افزود: سازمان‌های بیمه‌گر، پزشکان، بیمارستان‌ها و مراکزی که در راس امور هستند باید چگونگی مصرف دارو در کشور را رصد کنند و از مصرف بی‌رویه آن جلوگیری کنند.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان ایران ادامه داد: با تحقق چنین امری و تلاش‌های وزارت بهداشت شاهد شکوفایی صنعت دارویی خواهیم بود.

مژدهی آذر با تاکید بر اینکه قیمت دارو گران نشده بلکه اصلاح شده است، افزود: اگر دارو با‌‌ همان وضعیت قبلی در اختیار مردم قرار می‌گرفت کارخانجات دارویی گرچه نمی‌خواهم بگویم ورشکست اما توانایی نوسازی خود را از دست می‌دادند.

مژدهی آذر با تاکید بر اینکه دارو باید با قیمت واقعی خود فروخته شود، افزود: آینده خوبی را برای کشور از نظر توسعه صنایع دارویی، کیفیت دارو و رقابت در این زمینه پیش بینی می‌کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha