دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳
کد خبر: 78176

سلامت نیوز : یک پزشک عمومی به افراد توصیه کرد: برای جلوگیری از گرمازدگی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید بپرهیزند.

دکتر فریدون اسفندیاری در گفت وگو با (ایسنا) ، در تعریف گرمازدگی، گفت: افزایش درجه حرارت بدن به بیش از مقدار طبیعی آن سبب ایجاد حالتی در بدن می‌شود که به آن گرمازدگی گفته می‌شود.

این پزشک عمومی ضعف، خستگی، قرمزی پوست، رنگ پریدگی و کشیدگی عضلات را از جمله علائم گرمازدگی برشمرد و افزود: در موارد شدیدتر فرد دچار بی حالی، بیهوشی و غش می‌شود.

وی عدم قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب، نوشیدن مایعات خنک، قرار گرفتن در جای خنک، حمام و دوش آب سرد، قرار دادن یخ روی بدن فرد، قرار دادن پاهای فرد به سمت بالا برای جریان یافتن گردش خون و... را از جمله اقدامات موثر در برخورد با افراد گرمازده دانست.

اسفندیاری با بیان اینکه گرمازدگی بیشتر به علت قرار گرفتن در معرض آفتاب، مسافرت از مناطق سرد به مناطق گرمتر و ... رخ می‌دهد، به افرادی که از مناطق خنک به مناطق گرم مسافرت می‌کنند، توصیه کرد: مراقب باشند تا دچار گرمازدگی نشوند چرا که بدن آنها حداقل به 10 روز زمان نیاز دارد تا به شرایط موجود عادت کند.

به گفته این پزشک عمومی، گرمازدگی در کودکان و افراد مسن شایع‌تر است و لذا چنین افرادی بایستی مورد توجه بیشتر خانواده‌ها قرار داشته باشند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha