سلامت نیوز : معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی از تخصیص اعتبار ویژه برای خرید وسایل بهداشتی افراد ضایعه نخاعی برای اولین بار خبر داد.

یحیی سخنگویی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: با توجه به نیاز افراد ضایعه نخاعی به وسایل بهداشتی مانند سوند، پوشک ، تشک و... امسال برای اولین بار یک میلیارد تومان برای خرید این وسایل اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار اختصاص یافته میان استانهای متقاضی توزیع می شود، تاکید کرد: البته در صورت نیاز بیشتر مبلغ بیشتری برای خرید وسایل بهداشتی افراد ضایعه نخاعی اختصاص می یابد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در مورد خرید ویلچر نیز گفت: سال گذشته 10 هزار ویلچر میان معلولان نیازمند توزیع شدو در سال جاری نیز 20 میلیارد تومان برای خرید وسایل کمک توانبخشی معلولان اختصاص یافته که 4 میلیارد تومان آن میان استانها توزیع شده است.

به گفته وی، براساس برنامه ریزیهای انجام شده در سال جاری توانسته ایم تعداد افراد پشت نوبتی برای کاشت حلزون را به صفر برسانیم.

سخنگویی گفت: در سال جاری راه اندازی مراکز فوق تخصصی برای ارائه خدمات به معلولان در دستور کار قرار دارد و همچنین تامین وسایل توانبخشی، بهبود وضعیت رفاهی و معیشتی معلولان نیز در اولویت برنامه های سازمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha