دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 78186

سلامت نیوز : عضوهیات مدیره انجمن دندانپزشکی گفت: برای کاهش بوی بد دهان بهتر است علاوه بر دندان‌ها، سقف دهان، لثه و پرزهای روی زبان نیز شسته شود.

دکتر همایون فراست در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: بوی بد دهان ممکن است به دلیل عفونت‌های لثه و یا پوسیدگی‌های مربوط به دندان و روکش آن باشد و حتی ممکن است بیماری‌های مربوط به حفره دهان و معده باعث بدبویی دهان شود.

یک جراح و دندانپزشک در خصوص درمان بیماری‌های دهان و دندان و کاهش بوی بد دهان، گفت: با جرم‌گیری، جراحی لثه، از بین بردن عفونت‌ها و تعویض روکش‌های دندان می‌توان عوامل بوی بد را از بین برد،‌ اما وقتی بوی بد به دلیل بیماری‌های دندانی نباشد و مربوط به حفره دهان باشد باید افراد با پزشک داخلی مشورت کنند.

وی راهکارهایی را برای ارتقای بهداشت دهان و دندان موثر دانست و گفت: مسواک کامل دندان، سقف دهان، سطح روی زبان، از بین بردن پلاک‌های میکروبی پرزهای زبان و همچنین شستشوی کامل لثه می‌تواند سطح بهداشت دهان را بالا ببرد.

فراست به تغذیه مناسب به عنوان عاملی برای کاهش بوی بد دهان اشاره کرد و افزود: در افراد روزه‌دار، خوردن وعده سحری و رعایت بهداشت دهان پس از صرف غذا، آلودگی‌ها در دهان را از بین می برد و از به وجود آمدن بوهای نامطبوع جلوگیری می‌کند.

این جراح و دندانپزشک در رابطه با نحوه شست و شوی دهان گفت: افراد از مسواک‌هایی استفاده کنند که علاوه بر دندان، لثه، سقف و پرز زبان را نیز پاک کند. همچنین از نخ دندان برای تمیز کردن آلودگی‌های کوچک بین دندان‌ها استفاده کنند.

وی به مصرف دهان‌شویه پس از هر بار استفاده از مسواک اشاره کرد و به نقش آن برای مقاومت، سفیدی و همچنین پاکیزگی بیشتر دندان تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha