سلامت نیوز : کارشناس مسئول تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، گفت: نوشیدن چای پررنگ هنگام سحر موجب دفع بیشتر ادرار و تشنگی زیادتر می شود.

نسرین علیزاده در گفت و گو با (ایسنا) ، افزود: در وعده‌های افطار و سحر از خوردن نوشیدنی‌های سرد و گازدار باید جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: برای وعده افطار بهتر است روزه داران افطار سبکی داشته باشند. آب ولرم ، خرما، کشمش، شیر، استفاده از عسل به جای قند ونان پنیر و سبزی از جمله موادی هستند که برای افطار مفیدند.

علیزاده با اشاره به اینکه بدن انسان در 24 ساعت به هشت لیوان آب نیاز دارد، خاطرنشان کرد: این مقدار آب باید در فاصله بین افطار تا سحر تامین شود.

به گفته وی طی این ماه باید از میوه و سبزیجات بیشتر استفاده شود.

علیزاده با بیان اینکه بهتر است تا بین افطار و شام یک ساعت فاصله باشد، افزود: برای شام نیز بهتر است که از سوپ رقیق، فرنی و یا یک آش رقیق بدون چربی استفاده شود.

وی اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان باید به روزه اولی‌ها توجه ویژه داشت و گروه مغزها را به ویژه برای این طیف بیشتر استفاده کرد.

این مسوول با ذکر اینکه روزه داران باید به خوردن سالاد به ویژه سالادهای حاوی جوانه هنگام سحر توجه ویژه ای داشته باشند، عنوان کرد: این وعده باید غذایی شبیه به نهار باشد و برای این وعده، غذاهای خیلی چرب، ادویه، نمک و غذاهای سرخ شده و نوشیدنی‌های گازدار توصیه نمی‌شود.

وی در پایان از نوشیدنی‌های مفید برای این ماه را بهار نارنج، بید مشک و شربت‌های خانگی مانند خاکشیر، نارنج، آبلیمو دانست و تاکید کرد: مصرف میوه‌های آبدار مثل گلابی، هندوانه و سبزیجات در وعده افطار و سحر باید زیاد باشد به دلیل اینکه سبب رفع یبوست می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha