یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7819

هم اكنون از هر 800 مورد مرگ و میر كه در كشور گزارش می شود 300 مورد آن به بیماری های قلبی و عروقی ناشی از مصرف روغن های ناسالم مربوط می شود.

احمد گودرزی متخصص صنایع غذایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: از آنجا كه روغن جامد هیدروژنه ای كه میزان اسیدهای چرب اشباع آن بیش از 25 درصد و اسیدهای چرب ترانس آن بیش از10 درصد باشد خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد بهتر است از روغن هایی كه میزان اسیده ای چرب ترانس آن حداكثر 10 درصد اصلاح شده و به صورت غیر جامد و استاندارد هستند استفاده شود.
وی با بیان اینكه از یك میلیون و 500 هزار تن روغن های تولیدی كشور در حدود 40 درصد مربوط به روغن های مایع و 60 درصد مختص روغن های جامد و نیمه جامد است.
در مورد استفاده از روغن های مایع مخصوص سرخ كردنی و روغن های مایع گفت: روغن مایع مخصوص سرخ كردنی در مقابل حرارت پایدار است و این بدان معنی نیست كه می توان چندین بار از این روغن برای سرخ كردن استفاده كرد بلكه باید پس از استفاده آن را دور ریخت.
گودرزی داشتن طعم و بوی مطلوب روغن، استفاده از مواد بسته بندی استاندارد، طرز نگهداری را از مهمترین اصول حفظ و نگهداری روغن ها در منازل عنوان كرد و گفت: روغن نباید در هیچ مرحله ای بوی تندی داشته باشد زیرا بوی نامطبوع نشانه فساد در روغن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha