سلامت نیوز : در دو ماه نخست امسال 263 مرد و دو زن در حوادث کار جان باخته‌اند که در این میان سقوط از بلندی با 127 فوتی بیشترین تعداد متوفیات حوادث ناشی از کار را در برمی‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ پس از سقوط از بلندی، برخورد جسم سخت با 61 فوتی و برق‌گرفتگی با 35 فوتی در رتبه های بعدی دلایل مرگ بر اثر حوادث ناشی از کار قرار دارند.

در این مدت استان‌های تهران با 48 فوتی، خراسان رضوی با 25 فوتی و کرمانشاه با 17 فوتی بیشترین تعداد تلفات حوادث ناشی از کار را داشته‌اند که این آمار در هر یک از استان‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب 14.3، 56.3 و 41.7 درصد افزایش داشته است.

همچنین استان‌های خراسان جنوبی با یک فوتی و اردبیل، خراسان شمالی، زنجان و سمنان هر کدام با دو فوتی کمترین مرگ بر اثر حوادث ناشی از کار را طی فروردین و اردیبهشت امسال داشته‌ اند ضمن آنکه استان ایلام طی این مدت هیچ مرگی بر اثر حوادث کار نداشته است.

بر اساس آمار پزشکی قانونی از کل فوت شدگان حوادث ناشی از کار در دو ماهه اول امسال فقط دو نفر زن بودند که به دلیل برق گرفتگی در استان‌های مازندران و همدان جان خود را از دست داده‌اند.

کاهش آمار فوت شدگان حوادث ناشی از کار در دو ماهه ابتدای سال در حالی صورت می‌گیرد که در سال گذشته با افزایش این آمار در کشور مواجه بودیم. به نحوی که بر اساس آمارهای موجود در سال گذشته هزار و 795 نفر در حوادث ناشی از کار جان خود را از دست داده‌ بودند که این رقم در مقایسه با سال قبل از آن 19.1 درصد افزایش داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha