سلامت نیوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از آغاز برنامه ویژه بازدید از رستوران‌ها و اماکن عرضه‌کننده زولبیا و بامیه، آش و حلیم خبر داد و گفت: این بازدیدها به صورت روزانه از ساعت ۶ بعد از ظهر تا ۱۱ شب ادامه دارد.

احمدرضا فرسار در گفت‌وگو با فارس، گفت: تیم‌های بازرسی از اماکن تولید و عرضه مواد غذایی از یک روز مانده به ماه رمضان کار خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: برنامه ویژه بازدید از رستوران‌ها و اماکن عرضه‌کننده زولبیا و بامیه، آش و حلیم زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آغاز شده است.

فرسار گفت: این بازدید به صورت روزانه از ساعت 6 بعد از ظهر تا 11 شب در قالب کار تیمی و همزمان، تمام منطقه تحت پوشش دانشگاه را پوشش می‌دهد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: به نظر می‌رسد فرهنگ بهداشتی مردم در زمینه مصرف مواد غذایی در چنین ایامی افزایش یافته و کمتر به برخوردهای شدید با این اماکن نیاز داریم.

وی به روزه داران توصیه کرد: از پرخوری در هنگام افطار و سحر پرهیز کرده و برای تأمین آب بدن مصرف میوه و سبزی را فراموش نکنند و غذاهایی که انرژی کافی دارند، مصرف کنند. همچنین به هنگام سحر مصرف سبزی، نان و پنیر را نیز در دستور غذایی خود قرار دهند.

فرسار گفت: همچنین به مردم توصیه می‌شود که اقلام غذایی خود را حتماً از مراکز مجاز تهیه کنند. از دستفروش‌ها خریداری نکنند و از اماکنی که تحت عنوان «غذای خانگی» به تولید و عرضه مواد غذایی اقدام می‌کنند غذا تهیه نکنند.

وی تصریح کرد: چرا که بر این مراکز نمی‌توانیم نظارت دقیق داشته باشیم، شناخت کافی از این مراکز تهیه غذای خانگی وجود ندارد و باید مردم از مراکز مجاز و مراکزی که پروانه کسب دارند اقلام خود را تهیه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: با این وجود مردم با کوچکترین تردیدی نسبت به تهیه غذا در این مراکز به سامانه 1490 تماس بگیرند و کد پیگیری خود را دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha