سلامت نیوز : معاون آموزشی و پژوهشی مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: به جز ۳ قلم داروی کدئین دار و مخدر ورود دارو به عربستان منعی ندارد و زائران داروهای مصرفی خود را حین سفر به سرزمین وحی همراه داشته باشند.

امین‌رضا طباطبایی در گفت‌وگو با فارس به عمره‌گزاران به ویژه آنهایی که در ماه مبارک رمضان به سرزمین وحی اعزام شده‌اند توصیه‌هایی کرد.

وی گفت: اکنون در گرمترین فصل سال قرار داریم و گرمای هوا در نیمکره شمالی و کشور عربستان شدت بیشتری دارد. زائران باید مراقب باشند تا هنگام تردد در اماکن زیارتی که با روزه‌داری توام شده دچار گرمازدگی و کم آبی بدن نشوند.

طباطبایی از زائران خواست تا در ساعات گرم روز و زمان تابش مستقیم آفتاب از هتل خارج نشده، انجام اعمال را به ساعات شب واگذار کنند چرا که پیاده روی در زیر آفتاب مخاطره‌آمیز است.

وی همراه داشتن کلاه، سایبان و بطری آب خنک را برای جلوگیری از گرمازدگی مفید دانست و خاطرنشان کرد: در مواقع ازدحام جمعیت در طی روز پاشیدن آب روی سر و صورت از شدت گرما کاسته و پس از ساعات افطار برای نوشیدن حین زیارت توصیه می‌شود.

طباطبایی به بیماریهای شایع بین زائران هم اشاره‌ای کرد و افزود: به دلیل تجمع جمعیت و گرمای هوا گرفتاری‌های تنفسی، سرما خوردگی و آنفلوانزا بین زائران شایع است که رعایت شست و شوی دست‌ها و استفاده از ماسک بین زائرانی که مشکلات تنفسی، آسم و انسداد ریوی دارند به جد توصیه می‌شود.

معاون آموزشی و پژوهشی مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر تصریح کرد: بیماری‌های اسکلتی - عضلانی به دلیل فعالیت‌های بدنی زیاد و پیاده‌روی زائران حین انجام اعمال رایج است ولی بیشترین علت بستری بیماری‌های قلبی - عروقی است.

ورود داروهای آرامبخش،‌مخدر و کدئین دار به عربستان ممنوع

این مسئول در مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر همراه داشتن داروهای مورد نیاز بیماران در ایام عمره و حج را بسیار ضروری برشمرد و گفت: برخی فکر می‌کنند ورود دارو به عربستان ممنوع است و حتی داروهای ضروری خود را نیز به همراه نمی‌برند در حالی که فقط ۳ قلم داروی کدئین‌دار، آرامبخش و مخدر به عربستان ممنوع است و برای داروهای ضروری بیماران ممنوعیتی وجود ندارد. متأسفانه بسیاری از بیماران به همین دلیل در ایام عمره بستری می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha