سلامت نیوز : یک متخصص پوست ومو، درباره خطرات استفاده از لامپ‌های برنزه کننده پوست گفت: این لامپ‌ به علت تولید اشعه Uv با انرژی بالا موجب افزایش تولید رنگدانه بر روی پوست شده و بروز لک، قرمزی و ملتهب شدن پوست را به دنبال دارد.

دکتر امیر هوشنگ احسانی در گفت وگو با ایسنا ، درباره لامپ‌های برنزه کننده پوست، اظهار داشت: با توجه به اینکه افراد از این لامپ‌ها جهت برنزه کرده پوست استفاده می‌کنند اشعه Uv که جز اشعه ماوراءبنفش است، از طریق لامپ‌های برنزه کننده بر پوست بدن تابانده می‌شود.

این متخصص پوست و مو به اثرات استفاده‌های طولانی مدت از لامپ‌های برنزه کننده پوست اشاره کرد و افزود: استفاده طولانی مدت از لامپ های برنزه کننده پوست خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد. اقدام مداوم آن، غیرطبیعی شدن سلول‌های پوستی در آینده و به دنبال آن بروز سرطان پوست را در پی دارد.

دکتر احسانی در ادامه خاطرنشان کرد: استفاده از لامپ های برنزه کننده پوست در کوتاه مدت موجب سوختگی و در میان مدت باعث ظهور کک و مک شده و پوست شادابی خود را در آینده به علت استفاده مداوم از این روش برای برنزه کردن از دست می دهد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان با اشاره به اینکه زنان بیشتر از لامپ‌های برنزه کننده پوست استفاده می‌کنند، گفت: افراد دارای پوستی حساس، روشن و با سابقه آفتاب سوختگی بیشتر در معرض بروز خطرات ناشی از استفاده بی‌رویه لامپ‌های برنزه کننده پوست هستند. بنابراین افراد باید قبل از مصرف این لامپ‌ها برای به حداقل رساندن خطرات آن با پزشک متخصص مشورت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha