سلامت نیوز : سیدمهدی سجادی با تاکید بر ضرورت توجه مدیران رسانه ملی به مساله سلامت در جامعه گفت: با وارد شدن صداوسیما به معرکه تبلیغات بازاری داروها اعتماد عمومی ضربه می‌خورد.پ

سیدمهدی سجادی، دبیر انجمن داروسازی کشور در گفت‌وگو با برنا توضیح داد: محصولات داروخانه‌ای را می‌توان به دو گروه تقسیم کرد، داروهایی که جنبه آرایشی و بهداشتی دارد و داروهایی که بیشتر اهداف درمانی و ترمیمی را دنبال می‌کنند. داروهای ضد چروک و حتی ضد آفتاب هم در دسته داروهای درمانی قرار می‌گیرند.

وی در ادامه گفت: طبق آیین‌نامه نظام پزشکی هرگونه تبلیغ داروهای درمانی در رسانه‌های جمعی ممنوع است. حال اینکه شکل تبلیغات کرم‌های حلزون نیز دور از واقعیت و متفاوت از عملکرد واقعی کرم‌های ضد چروک است.

کار صدا و سیما تعجب‌آور بود
دبیر انجمن داروسازی ابراز کرد: رسانه‌های جمعی موظف به رعایت قوانین متنوعی در رابطه با تبلیغات محصولات هستند و این قوانین در رابطه با رسانه ملی محکم‌تر و سخت‌گیرانه‌تر است. حال با توجه به تمام این قوانین شاهد پخش تبلیغات کرم حلزون در صدا و سیما بودیم.

سجادی در خصوص عملکرد کرم‌های ضد چروک خاطرنشان کرد: کرم‌های ترمیمی ماهیتی متفاوت از آنچه بیان می‌شود دارند. متأسفانه تصور عوام نسبت به این کرم‌ها تصوری غلط است و از این داروها انتظار معجزه دارند. دلیل شکلگیری این تصور، متاسفانه تبلیغات سودجویانه و غلط در رسانه‌های بیگانه است که به‌تازگی همین رویه در صدا و سیما هم دنبال می‌شود.

وی افزود: اعتماد عمومی به صدا و سیما زیاد است و این اعتماد حاصل سال‌ها تلاش این رسانه است که همواره بسیار متعادل عمل کرده. حال با چنین تبلیغاتی به نام خود خدشه وارد می‌کند. ترمیم پوست آن هم با کرم‌های موضعی چندان امکان‌پذیر نیست. ترمیم انجام می‌شود اما نه به آن شکل که بیان می‌کنند. این اقدامات پوستی باید تحت نظر پزشک و در طولانی مدت اتفاق بیافتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha