سلامت نیوز : رئیس هئیت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی از وضعیت بغرنج بیماران کلیوی برای تامین داروهای خود خبر داد.

مصطفی قاسمی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه متاسفانه تمام داروهای بیماران کلیوی نایاب شد، اظهارداشت: در حال حاضر وقتی بیماران به داروخانه‌های مهم برای تهیه داروهای کلیوی خود مراجعه می‌کنند با عدم وجود دارو مواجه می‌شوند و وضعیت بسیار بحرانی شده است.

وی افزود: متاسفانه بیماران وقتی به داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند و می‌شنوند که دارو موجود نیست به انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی مراجعه می‌کنند و ما نیز از دستمان کاری بر نمی‌آید.

قاسمی با اشاره به کمبودهای شدید داروی و همچنین افزایش قیمت داروهای پیوندی ادامه داد: این در شرایطی است اگر بیماری هم در نهایت موفق شود داروی خود را تهیه کند باید چند برابر گذشته برای این دارو پول بپردازد مثلأ داروهای سلسپت و ساندیمون که در گذشته رایگان بود و بعد بیمار مجبور شد 60 تا 90 هزار تومان آن را بپردازد به شرایطی رسیده است که بیمار باید 360 هزار تومان برای این داروها بپردازد البته اگر این داروها را بتواند پیدا کند.

رئیس هئیت مدیره انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی خاطرنشان کرد: ما تمام این مشکلات دارویی بیماران از جمله نایابی و افزایش هزینه‌های دارویی را به مسئولان سازمان غذا و دارو اعلام کرده ایم ولی هیچ پاسخی در این زمینه به ما نمی‌دهند و شرایط به صورتی شده است که محل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی به محل گریه و زاری بیماران تبدیل شده است و وضعیت بیماران اصلأ مناسب نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha