سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 78242
سلامت نیوز : رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به وجود 72 هزار هکتار بافت فرسوده در کل کشور و 3200 هکتار در تهران گفت: تا این لحظه وقوع زلزله برای هیچ فرد قابل پیش‌بینی نبوده و نیست و در یک جمله می‌توان گفت زلزله تهران همانند مساله مرگ است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وطن امروز ؛ حسن قدمی درباره وقوع زلزله تهران و فعالیت گسل تجریش که در هفته‌های اخیر شدت گرفته، عنوان کرد: بحث زلزله متاسفانه یک وضعیت روحی روانی بدی را در بین مردم به وجود می‌آورد اما اینکه مستند و علمی باشد که چه زمانی زلزله اتفاق خواهد افتاد تا این لحظه هیچ‌ فردی نتوانسته پیش‌بینی و پیشگویی از این حادثه طبیعی داشته باشد. وی افزود: حدود 95 درصد ایران روی گسل قرار گرفته و تمام این گسل‌ها نیز فعال است اما اینکه در این گسل‌ها چه زمانی زلزله رخ دهد قابل پیش‌بینی نیست.

قدمی یادآورشد: لرزش اخیر تهران که 2/2 گزارش شده محسوس بود و دلهره، تشویش و نگرانی‌هایی را در بین مردم به وجود آورد البته این نگرانی از جهتی خوب و از جهاتی بد است چرا که این لرزش‌های با قدرت پایین باعث می‌شود مردم و مسؤولان خود را بیشتر آماده رویارویی با این حادثه طبیعی کنند اما از سوی دیگر تشویش و دلهره را در بین شهروندان به وجود می‌آورد که باعث ترس و وحشت آنها می‌شود. رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به این سوال که با توجه به جمعیت و وسعت تهران در صورتی که دستگاه‌ها نیز آماده باشند اما شهروندان این آمادگی را ندارند و چرا برای مساله آموزش برنامه‌ریزی منسجمی صورت نگرفته گفت: این موضوع تنها مربوط به تهران نیست و حداقل در 15 کلانشهر کشور با این معضل مواجه هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha