سلامت نیوز : با ارائه لایحه «ترکیب جدید و شرح وظایف شورای عالی بیمه سلامت کشور» از سوی دولت؛ کارگروه ویژه ای در کمیسیون بهداشت مجلس به منظور تعیین شرح وظایف، ترکیب اعضا و بررسی دقیق این لایحه تشکیل شد.نعمت منوچهری؛ عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اعلام این خبر به خراسان افزود: با توجه به اهمیت شورای عالی بیمه سلامت و ارتباط آن با وضعیت سلامت کشور، لایحه مذکور باید به صورت جامع و مانع بررسی و قابل دفاع شود. یکی از مسائلی که در ترکیب این شورا مطرح است، نبود وزارت دفاع در ترکیب فعلی آن است که پیشنهاد ما عضویت این وزارت در ترکیب شوراست.

منوچهری از رئیس جمهور، وزیر تعاون، وزیر بهداشت، ۳ تن از نمایندگان مجلس و تعدادی دیگر از شخصیت های حقوقی به عنوان اعضای این شورا نام برد. این نماینده تصریح کرد: به دلیل برخی نواقص و ایرادها در لایحه فعلی مقرر شد در هفته های آینده کارگروه مذکور بررسی های لازم را درباره آن انجام دهد.هم چنین محمدحسین قربانی سخنگوی کمیسیون بهداشت درباره مصوبه دیگر این کمیسیون به خراسان گفت: استفساریه ماده ۷۷ قانون تأمین اجتماعی عصر دیروز در کمیسیون به تصویب رسید.

وی ادامه داد: کسانی که زودتر از موعد مقرر بازنشسته می شوند با وجود این که حقوق تأمین اجتماعی را کامل پرداخت کرده بودند و این سازمان بر اساس قانون باید بر اساس دریافتی ۲ سال آخر سنواتی یعنی ۳۰-۲۹ سال پرداختی خود را تنظیم می کرد، اما اخیراً روندی ایجاد شده بود که حقوق بر اساس دریافتی ۲ سال آخر خدمت فرد پرداخت شود که با این شرایط بخشی از حق آن ها ضایع می شد که در حال حاضر برای رفع این مشکل استفساریه مذکور در کمیسیون رأی آورد و برای تصویب نهایی به صحن مجلس می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha